תיעוד: האב ובנו החורג תוקפים את הקבלן שעימו היו מסוכסכים

כתב אישום בגין סחיטה ואיומים הוגש אתמול (ראשון) נגד גבר ובנו החורג, שנעצרו ונחקרו ע"י משטרת חיפה לאחר שדרשו "פרוטקשן" (דמי חסות) מקבלן פסולת שעבד באתר בנייה בעיר. השניים, תושבי העיר, מואשמים על ידי הפרקליטות גם בפציעה בנסיבות מחמירות על רקע סכום כספי. צפו בתיעוד האירוע בווידאו המצורף.
בכתב האישום המלא שהוגש לבית משפט השלום בחיפה מתואר כיצד בין החודשים מאי-יוני 2021, ביצע האב עבודות שונות עבור המתלונן. לאחר ביצוע העבודות התגלע סכסוך בין השניים, שכן האב טען כי הקבלן חייב לו כסף. שני הצדדים, כך נכתב, קיללו ואיימו אחד על השני במסגרת הסכסוך.
4 צפייה בגלריה
אב ובנו החורג תקפו בדקירות קבלן על רקע כסף
אב ובנו החורג תקפו בדקירות קבלן על רקע כסף
רגעי התקיפה
בשלב מסוים סיכם השניים שהבן ייגש לאתר הבנייה להתעמת עם הקבלן, וינסה לגבות ממנו את החוב תוך שימוש בכוח ובאיומים. ואכן, בסוף ספטמבר ניגש הבן לאתר כשהוא נושא עמו סכין קטנה במכנסיו, ומלווה באדם נוסף שזהותו אינה ידועה.
הבן ניגש למתלונן ושאל אותו מדוע קילל את אביו החורג. "לא עשיתי זאת", השיב הקבלן - שגם ביקש להתקשר לאביו, אולם הנאשם אחז בו בצווארו, נופף בסכין וצעק "אף אחד לא יכול עלינו בחיפה. אף אחד לא יכול לעזור לך ואני מזיין את חיפה".
עדי ראייה שנכחו באותה העת באתר קראו לעבר הבן שלא להשתמש בסכין, אולם הוא אמר לקבלן "בן שרמוטה", ודקר אותו כמה פעמים. התוקף השני, שזהותו כאמור לא ידועה, הרים אבן מהקרקע והכה את המתלונן בבעיטות ואגרופים.
4 צפייה בגלריה
עו"ד יוסף ח'ורי
עו"ד יוסף ח'ורי
עו"ד יוסף חורי המייצג את האב
השניים המשיכו במעשיהם עד שהקבלן נפל לקרקע וצעק "לא, לא, אמא". הסובבים הפצירו בתוקפים לחדול, אך הבן הנאשם הוסיף לאיים על הקבלן, ואמר לו: "אני אז**ן אותך אם תטעה עם אבא שלי". רק לאחר מכן, הוא עזב את המקום.
כתוצאה מהתקיפה נגרמו למתלונן חתכים בישבן, חתך בחזה ונפיחות במצח. הוא פונה לבית החולים רמב"ם להמשך קבלת טיפול רפואי. מהחקירה עלה כי האב ובנו ביקשו כסף מהקבלן.
עו"ד יוסף חורי המייצג את האב מסר: "מהיום הראשון טענתי שהאב לא קשור לאירועים, ועובדה - לאחר הגשת כתב האישום, האב שוחרר באופן מיידי, ללא תסקיר, ללא איזוק אלקטרוני, כאשר בית המשפט מצדד בעמדת ההגנה. בתיק אין ולא היה שום ניסיון סחיטה, קיים סכסוך כספי בין שני צדדים, שלמרבה הצער, אדם החייב כסף החל להשתמש כדרך שבשגרה בדרך של הגשת תלונות כדי להתחמק מתשלום חובותיו".