מטוס ריסוס התרסק הבוקר (רביעי) בשטח פתוח סמוך לשדרות ועלה באש. הטייס, שהיה בהכרה מלאה, חילץ את עצמו. הוא טופל על-ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א, ומצבו מוגדר קל. הוא פונה לבית החולים ברזילי באשקלון עם כוויה ברגלו. המטוס, שפעל בגובה נמוך, התרסק מסיבה שעדיין לא ידועה. צוות מטעם החוקר הראשי של משרד התחבורה עושה את דרכו יחד למקום.
3 צפייה בגלריה
מטוס קל התרסק ליד שדרות
מטוס קל התרסק ליד שדרות
המטוס שהתרסק בוער ליד שדרות
3 צפייה בגלריה
הזירה בשדרות
הזירה בשדרות
הזירה בשדרות
(צילום: הילה אפריאט)
הדיווח הראשון על ההתרסקות התקבל במרחב לכיש של מגן אדוד אדום סמוך לשעה 07:45 - והעשן המיתמר נראה היטב מכיוון העיר. ככל הנראה הטייס לא דיווח על מצב חירום או על מצוקה לפני ההתרסקות.
מנהל מרחב לכיש במד"א חיים קרדי סיפר: "מדובר במטוס קל שהתרסק באזור בבנייה על כביש שנמצא בשלבי סלילה. הטייס שהיה בהכרה מלאה וסבל מכוויות קלות בפלג גופו התחתון חילץ את עצמו מהמטוס שהתרסק. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בזירת האירוע ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו קל".
ברשות הכבאות אמרו כי צוותים מתחנות שדרות ואשקלון הוזעקו למקום והבחינו בעשן השחור כבר מרחוק. כשהגיעו לזירה המטוס בער כולו - והצוותים החלו לכבות אותו. עוד נמסר כי מפקד האירוע בודק אילו חומרים היו במטוס הריסוס כדי לוודא שלא מדובר ברכיבים מסוכנים. "באירועים מסוג זה ובמעורבות חומרים מסוכנים פעולות הכיבוי מורכבות יותר ונדרשת הערכת מצב תוך במקביל לפעולות המבוצעות בשטח", אמרו בכבאות.
בשבת האחרונה טייס בן 74 ונכדתו בת ה-17 נפצעו לאחר שנאלצו לבצע נחיתת חירום בשטח פתוח באזור ראש פינה. הטייס פונה במסוק על ידי אנשי מד"א לבית החולים רמב"ם במצב בינוני, ואת הנערה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים זיו בצפת, ומצבה הוגדר קל.