3 צפייה בגלריה
(צילום: בני דויטש )
שבעה בני אדם נפצעו אמש (יום ה'), בהם שני ילדים, מיריות שנורו לעברם. מצבו של ילד בן 8 מוגדר קשה. מצבם של יתר הפצועים, בהם ילד נוסף, מוגדר קל ובינוני. הרקע ככל הנראה הוא פלילי.
מבית החולים אסף הרופא נמסר כי לחדר הטראומה במחלקה לרפואה דחופה הגיעו חמישה מבוגרים ושני ילדים בדרגות פציעה שונות.
מחקירה ראשונית עולה כי חמישה צעירים, בני 17 עד 22, עמדו בכניסה לבית מגורים, יחד עם שני ילדים בני 7 ו-8. בשלב מסוים הגיע למקום אדם שירה לעברם.
כוחות גדולים של משטרה הגיעו לזירת הירי בשכונת פרדס שניר. השוטרים אספו ממצאים מהזירה וגם תיעודים ממצלמות אבטחה. בנוסף תוחקרו אנשים נוספים שהיו באזור, אך לא נפצעו.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בלוד. רכב הוצת במקום
זירת הירי בלוד. רכב הוצת במקום
זירת הירי בלוד. רכב הוצת במקום
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בלוד. רכב הוצת במקום
זירת הירי בלוד. רכב הוצת במקום
הרכב שעלה באש בלוד
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
ח"כ ואליד אלהואשלה מרע"מ התייחס לירי, ואמר: "עוד לילה מבהיל ומטורף עובר על החברה הערבית. פשיעה משתוללת, פציעות קשות וכדורים חודרים את גופם של ילדים. ‏חודשים ספורים הספיקו לממשלה הזו וכלל האחראים בגורמי האכיפה והחוק לדרדר את מצבנו לשפל חסר תקדים. ‏במדינה נאורה, הגורמים האחראים היום היו מסיקים מסקנות ומניחים את המפתחות".
ראש העיר לוד, יאיר רביבו, פנה לתושבים הערבים בעיר: "לא הגיוני ששתי משפחות מחליטות ככה לפתוח באש, בזמן ארוחת האפטאר. לאן אנחנו רוצים להגיע? גם אם יהיו פה 1,000 שוטרים במשמרת מי שרוצה לירות - יורה. תפסיקו לפחד, ותוקיעו את הפושעים. מי שיורה בילדים - צריך להעיף אותו ולהחרים אותו. די נמאס!!!".
יורם מרציאנו, שמתמודד לראשות העיר לוד בבחירות הקרובות, הוסיף: "התושבים התרגלו לחיות במצב מלחמה, יש כאן דור שגדל בפחד. יש כאן עיר בכאוס. במקום מילים - צריך מעשים".
פורסם לראשונה: 21:54, 13.04.23