נמשכות המחאות נגד הכנסת סיוע הומניטרי לתושבי עזה: גם היום (חמישי) הגיעו מאות מפגינים בשעות הבוקר והצהריים לנמל אשדוד, במטרה למנוע ממשאיות המכילות ציוד ומזון, לצאת לכיוון רצועת עזה. המחאה בוצעה ביוזמת ארגוני "צעדת אימהות הלוחמים" ו"תורת לחימה".

2 צפייה בגלריה
מחאה בנמל אשדוד
מחאה בנמל אשדוד
מחאה בנמל אשדוד
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
2 צפייה בגלריה
מחאה בנמל אשדוד
מחאה בנמל אשדוד
מחאה בנמל אשדוד
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
המפגינים הצליחו לחסום לפרקי זמן מסוימים את יציאת המשאיות, זאת לאחר שהובילו את החסימות במעבר כרם שלום במהלך השבוע האחרון. יו"ר ארגון "צעדת אימהות הלוחמים" סימה חסון, שהיא בעצמה אמא לשני לוחמים, מסרה: "הגענו לזעוק נגד הכנסת המשאיות לחמאס. עם ישראל דורש את מיטוט והכרעת האויב בלי לתת לו סיוע".
במהלך המחאה אתמול נעצר יהודה די, בנו של הרב ליאו די, שאשתו ושתי בנותיו נרצחו בפיגוע בבקעת הירדן בשנה שעברה. בריאיון ל-ynet Live סיפר הבוקר די: "הוא חשב על המצווה של פדיון שבויים, שהיא החשובה ביותר בתורה. הוא בן 15, ויחד עם החברים שלו הם חשבו שהדרך שלהם להתערב בסיפור הזה היא להגיע לכרם שלום ולחסום את המעבר ואת כניסת משאיות הסיוע לעזתים". צפו בריאיון המלא:

"ככל שאין סיוע לעזתים - כך גובר הלחץ עליהם לאלץ את המחבלים לשחרר את החטופים, זה הרעיון", הסביר די את המטרות של מחאת כרם שלום בה השתתף בנו. "אני חושב שזה רעיון טוב, ושאם כל בני הנוער שלנו היו עושים את זה - יכול מאוד להיות שכבר בשבוע הבא הם ישחררו את החטופים".
ביחס לאפשרות לשחרור מחבלים בעסקת החטופים, אמר די: "אם אני שם את עצמי בצד של המשפחות של החטופים - הייתי בוודאי רוצה כל הסכם כדי לשחרר את משפחתי. אבל אם אני שם את עצמי במצב של משפחות שכולות או משפחות של חיילים - אני לא רוצה הסכם. אני חושב שזו החלטה מאוד מורכבת, וברוך ה' אני לא צריך לעשות אותה".