2 צפייה בגלריה
אירוע הירי בלוד
אירוע הירי בלוד
כוחות משטרה ומד"א בלוד, בסוף השבוע
סוף שבוע מדמם בלוד: שישה תושבי לוד נפצעו בארבעה אירועי ירי בסוף השבוע האחרון. אב ובנו נורו שלשום (שישי) בשעות הצהריים ונפצעו באורח בינוני. גבר אחר נפצע באורח בינוני מירי אתמול, וכמה שעות אחר כך נורו גבר ואישה שנפצעו באורח קל-בינוני. סמוך לחצות, גבר נוסף נפצע באורח קשה מירי.
במהלך הלילה נעצרו ארבעה חשודים תושבי העיר, בחשד למעורבות באירועי הירי. המשטרה, שסבורה כי הרקע לאירועי הירי הוא סכסוך בין משפחות, צפויה לבקש להאריך את מעצרם היום.
גורם בכיר בעיריית לוד אמר ל-ynet: "זו הפקרות. בכל סכסוך, ולו הקל ביותר, הנשקים נשלפים, ואין משטרה ואין חוק בעיר. הגיע הזמן לצאת למבצע ביעור נשקים ואיסוף מבית לבית, זה לא יכול להימשך כך. אנחנו מצפים מהשר איתמר בן גביר לעשות מעשה. לחיות תחת מטחי יריות ברחוב - זו פגיעה בביטחון האישי של תושבי לוד".
2 צפייה בגלריה
אירוע הירי בלוד
אירוע הירי בלוד
הכוחות בלוד, במהלך סוף השבוע
הפעיל החברתי וחבר מועצת העיר לוד עו"ד עבד אל-כרים אזברגה אמר: "לצערנו, שום דבר לא משתנה בעניין האלימות בחברה הערבית. התושבים הערבים מפוחדים ומאוימים. למרות כל ההצהרות של השרים והממשלה, כלום לא קורה בשטח. אנחנו מבקשים מהמשטרה לקחת את העניין ברצינות, ולפעול למנוע אירועי ירי בחברה הערבית. אני מקבל אין ספור פניות מתושבים, שמודאגים לגורל ידיהם בעיר. הממשלה הזו חייבת להוכיח את עצמה בשטח ולא רק בהצהרות. אני רוצה להגיד לבן גביר שהוא רק מדבר, ויש לי ספק אם באמת ידאג לביטחון הציבור ולאזרחי המדינה הערבים. חובת ההוכחה עליו".
תושבת העיר אמרה ל-ynet: "אנחנו מופקרים, אין מי שידאג לנו. בכל רגע יכולים לרצוח אותי או מישהו מבני משפחתי בגלל סכסוך שאנחנו לא קשורים עליו. כולנו עלולים להיפגע בגלל נשק שמסתובב חופשי אצל אנשים מסוכנים".