רבבות בני אדם הגיעו הערב (יום שבת) להפגנה המרכזית נגד המהפכה המשפטית ברחוב קפלן בתל אביב, שם הכריזו המארגנים על "יום השוויון הלאומי" בחמישי הקרוב - שיכלול לדבריהם שיבושים ומחאות בכל רחבי הארץ. בהודעתם הקפידו המארגנים להזכיר את ההנהגה החרדית, והבהירו: "זה נגמר".

1 צפייה בגלריה
מחאה בתל אביב
מחאה בתל אביב
חוסמים את איילון במהלך יום שיבוש, מרץ
(צילום: דנה קופל)
לדברי המארגנים, "תנועת המחאה תיאבק בחמישי למען השוויון, בשירות עבור המדינה ובתרומה הכלכלית ולמען כל אלו שנפגעים כלכלית ממהלכי הממשלה. הימים בהם צד אחד משרת את המדינה וגם מממן את הישיבות - בזמן שהוא מנסה לייסד פה דיקטטורת הלכה - נגמרו. ביום השוויון הלאומי נצא לעשרות פעולות מחאה ברחבי הארץ, עם מחאות מצומת הגומא ועד אילת. ביום זה נודיע רשמית להנהגה החרדית - זה נגמר".
גורם בכיר במטה המאבק אמר כי "אנחנו מתכננים אירועים, צעדות ופעולות מיוחדות בעשרות מוקדים, כדי להדגיש להנהגת הקואליציה שחלוקת הנטל תצטרך להשתנות. חוסר השוויון והפגיעה בדמוקרטיה לא יימשכו. בימים אלו והעוקבים יושבים כלל הארגונים והמוקדים לבניית הפעולות הנדרשות".
לפני שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז על השהיית החקיקה לטובת הידברות עם האופוזיציה בבית הנשיא, התקיימו "ימי שיבוש" מדי שבוע - שכללו בין השאר חסימות כבישים באמצע היום, והובילו לא אחת לעימותים בין תומכי המהפכה המשפטית למתנגדיה.
הרקע להחלטה לחזור ל"ימי השיבוש" הוא חזרת הכנסת מפגרה מחר ודברי יריב לוין בהפגנה בירושלים ביום חמישי, כשבין השאר הם התבטאו בעד העברת המהפכה המשפטית גם ללא הסכמה רחבה - והשתמשו במילים קשות נגד מערכת המשפט. החשש המרכזי הוא שהקואליציה תקדם במושב הקרוב את המהפכה המשפטית גם ללא הסכמה רחבה, אם המגעים בבית הנשיא לא יצלחו.