3 צפייה בגלריה
עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאל
בן אוליאל בזמן משפטו
(צילום: יריב כץ)
חברי כנסת מהקואליציה, פרופסורים ורבנים חתמו על עצומה הקוראת להקל את תנאי המאסר של עמירם בן אוליאל, רוצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא ב-2015. בעצומה, שמופנית לראש הממשלה בנימין נתניהו, הם דורשים להעביר את בן אוליאל מתא מבודד באגף השמור בכלא אשל לאגף התורני בכלא.
על העצומה חתמו בין היתר ארבעה חברי כנסת מהליכוד – עמית הלוי, אריאל קלנר, ניסים ואטורי ואביחי בוארון – חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית ועשרות פרופסורים ודוקטורים ובראשם ישראל אומן, חתן פרס ישראל. את העצומה יזמו במטה "צדק לעמירם".
3 צפייה בגלריה
עצומה הקוראת להקלת תנאי מאסרו של עמירם בן אוליאל
עצומה הקוראת להקלת תנאי מאסרו של עמירם בן אוליאל
העצומה הקוראת להקלת תנאי מאסרו של בן אוליאל
בן אוליאל, נזכיר, מרצה שלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר, לאחר שהורשע כי זרק בקבוקי תבערה על בית המשפחה, שהובילו למותו של התינוק עלי בן השנה וחצי ושל שני הוריו, ריהאם וסעד, וכן לפציעתו הקשה של אחמד בן הארבע. בן אוליאל ועורכי דינו טענו שיש לזכותו כיוון שההודאה שלו בחקירה שעבר בשב"כ נעשתה תוך שימוש בכוח פיזי, אבל ערעור שהגיש נדחה.
מאז שהורשע שוהה בן אוליאל באגף שמור, בתא לבד, ללא מפגש עם אסירים אחרים. מדי יום מותר לו לצאת מהתא לשעתיים בלבד לחצר סגורה לבדו. משפחתו יכולה לבקרו פעם בשבועיים לכחצי שעה, מאחורי מחיצת זכוכית. נאסר עליו לצאת לבית הכנסת ולהשתתף במנייני תפילות ובתאו מותר לו להחזיק חמישה ספרי קודש.
בעצומה, שצפויה להתפרסם בעיתוני סוף השבוע, נכתב כי "מאז שנאסר עמירם בן אוליאל לפני שבע שנים וחצי, הוא שוהה לבדו בתאו בבידוד מלא ובתנאי הכליאה הקשים ביותר במדינת ישראל. בליל הסדר האחרון אושרה לראשונה בקשתו לעבור לאגף תורני בכלא ולקיים את מצוות החג והדבר היה לו למשיב נפש. בחג השבועות הבקשה המוצדקת להעברה לאגף התורני נדחתה על ידי שב"'כ. אנו דורשים מראש ממשלת ישראל להוציא את עמירם מהבידוד ומהתנאים הלא אנושיים בהם הוא כלוא ולהעבירו לאגף התורני עד לשחרורו".
3 צפייה בגלריה
ריהאם, סעד ובנם התינוק עלי דוואבשה שנרצחו בדומא
ריהאם, סעד ובנם התינוק עלי דוואבשה שנרצחו בדומא
ריהאם, סעד ובנם התינוק עלי דוואבשה שנרצחו בדומא
(צילום: חסן שעלאן)
עוד נכתב כי "המפגש הבלתי אמצעי עם בני אדם ללא סורג או מחיצה מזכוכית, יחד עם הזכות להתפלל במניין, כל אלו הן זכויות אדם בסיסיות. אל מול תנאיו הקשים של עמירם מקומם לראות מחבלים שנתפסו עם דם על ידיהם חוגגים במתקני הכליאה וזוכים ליחס מועדף. בניגוד למחבלים, הרשעתו של עמירם אינה מבוססת על ראיות אלא רק על הודאה שהוצאה בעינויים ועמירם כפר בה. מדוע לאסירים הלא יהודיים מאפשרים לקיים את חובות דתם ואילו לאסיר היהודי לא ניתנות זכויות אלו? אנו דורשים להסיר את האפליה ולהעביר מיד את עמירם לאגף התורני".
בנוסף לח"כים ולפרופ' אומן חתומים על העצומה גם רקטור אוניברסיטת בר אילן פרופ' אמנון אלבק, פרופ' אלישע האס, הפרופ' ארי ז'בוטפסקי, ד"ר מרדכי קידר, ד"ר משה רט ופרופסורים ודוקטורים נוספים, אישי ציבור, ראשי ארגונים וסופרים, בהם לוחם הלח"י עזרא יכין, וכ-200 רבנים, בהם בכירי רבני הציונות הדתית, רבני ערים, יישובים ושכונות בכל רחבי הארץ. בין הרבנים שחתמו: דב ליאור, רבה של קריית שמונה צפניה דרורי, צבי ישראל טאו, יצחק גינזבורג, רב העיר צפת שמואל אליהו, רב העיר פתח תקווה מיכה הלוי, רב השומרון אליקים לבנון ורב המועצה האזורית גוש עציון יוסף צבי רימון. כמו כן, חתמו גם רבניות בולטות ובהן ראשות מדרשות ואולפנות מכל רחבי הארץ.
ממטה "צדק לעמירם" נמסר כי "בעוד כחודש יחגגו המוני בית ישראל את תקופת החגים וחשוב שגם עמירם בן אוליאל יזכה לחגוג את חגי תשרי, ובכלל, באגף התורני של בית הסוהר ולא תחת בידוד קשה. אין שום הצדקה לאיפה ואיפה שמחבלים יושבים וחוגגים יחדיו, ואילו בן אוליאל שהראיות נגדו הן רק עדות אישית שניתנה תחת עינויים קשים, ישב בבידוד. יש לעצור את האפליה הזאת ולעשות צדק עם עמירם".