לקראת היום הפתוח באוניברסיטת חיפה, המוסד האקדמי הציג מסלול ייחודי עבור משרתי ומשרתות המילואים, שבמסגרתו הם יוכלו להתקבל ללימודים ללא פסיכומטרי, וכן תוענק להם מלגה בסך 2,000 דולרים. נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין מסר כי "זוהי ההזדמנות שלנו להודות לאנשי ונשות המילואימניקים, שעזבו הכל ויצאו להגן על המדינה. משרתי המילואים לא יכלו להתמקד בלימודים ונפגעו בפן הכלכלי, ולכן חשוב לנו לעמוד כעת לצידם ולהבטיח להם מסלול שיעזור להם להיכנס בצורה החלקה ביותר שאפשר ללימודים באוניברסיטה".
1 צפייה בגלריה
אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה. ארכיון
(צילום: Shutterstock)
כאמור, המסלול נחשף לקראת היום הפתוח של אוניברסיטת חיפה, שיתקיים השבוע בימים שלישי ורביעי. בהתאם לאילוצי הלחימה, היום הפתוח יתקיים באופן וירטואלי, בין היתר על מנת לאפשר לחיילים, להשתתף באירוע מכל מקום שבו הם נמצאים. המסלול ייפתח למועמדים אשר שירתו במילואים 56 ימים ומעלה מאז 7 באוקטובר, או אלו ששירתו יותר מ-21 יום בשנת 2024. מסלול הקבלה ללא פסיכומטרי בלבד יהיה פתוח גם לחיילים ולאנשי זרועות הביטחון אשר שירתו בשנת 2023 ובשנת 2024. מהאוניברסיטה נמסר בנוסף כי "אחוז המתקבלים במסלול זה לא יעלה על 15% מכלל המתקבלים בכל חוג".
לפי האוניברסיטה, המסלול יאפשר למילואימניקים קבלה לתואר ראשון על בסיס תעודת בגרות מלאה, ללא פסיכומטרי, בהתאם לחוג הרלוונטי. מסלול זה יכלול גם את "מסלול אופק", המאפשר קבלה ללימודים על סמך כמה קורסי ליבה הנלמדים בשנה א’. בנוסף, האוניברסיטה תציע את ההמלגה בסך 2,000 הדולרים, בכפוף לתנאיה, הכוללים כמה קורסים ייעודים, למי שיממש את הקבלה ללימודים עד ל-15 במאי השנה. מסלול הקבלה ללא פסיכומטרי יהיה פתוח גם עבור אנשי ונשות כוחות הביטחון, ונפגעי המלחמה.
רקטור האוניברסיטה, פרופ' גור אלרואי, אמר כי "כשם שמשרתי המילואים ואנשי כוחות הביטחון הגנו עלינו, כעת זוהי החובה שלנו לעשות הכל כדי לעזור להם. בנוסף למסלול הייעודי והסיוע הכלכלי, האוניברסיטה מסייעת ותמשיך לסייע מבחינה אקדמית, בשיעורים פרטיים ושיעורי תגבור ובכל דרך נוספת שבה אנחנו יכולים להבטיח שהם יוכלו לעמוד בכל הדרישות האקדמיות, להתחיל ולסיים את התואר בצורה המוצלחת ביותר".
באוניברסיטת חיפה ציינו כי המסלול החדש "מצטרף למתווה ההקלות למשרתי ומשרתות המילואים, אנשי ונשות כוחות הביטחון ונפגעי המלחמה שכבר לומדים באוניברסיטה, הכולל הקלות במבחנים, ציוני פטור בהתאם למשך שירות המילואים, מסלול מיוחד של חונכים מקרב הסטודנטים שלא שירתו במילואים ונכחו בכל השיעורים ושיעורי עזר ותגבור, הכל כדי לאפשר למשרתים ולנפגעי המלחמה להצליח בלימודים".