1 צפייה בגלריה
לוחמי גדוד 51 הניחו את נשקם במערום כמחאה על הצעד שננקט נגד מפקד הפלוגה
לוחמי גדוד 51 הניחו את נשקם במערום כמחאה על הצעד שננקט נגד מפקד הפלוגה
הניחו את נשקיהם במערום משותף - ויצאו הביתה. נשקיהם של הלוחמים
פרסום ראשון: בצה"ל הוחלט היום (חמישי) כי עשרות לוחמי גולני שנטשו אימון ויצאו הביתה על דעת עצמם במחאה על הדחת מפקד הפלוגה שלהם - יקבלו עונשים קלים ויישארו שבת בריתוק. הלוחמים נשפטו ונידונו למאסר על תנאי. אף אחד מהלוחמים לא יישלח בפועל לכלא הצבאי, והפלוגה המורדת לא תפורק.
בנוסף, הוחלט כי לוחמי הפלוגה לא יבצעו כל פעילות מבצעית עד להשלמת סדרה ערכית-משמעתית-חינוכית שאותה יעברו בימים הקורבים. "בסדרה יעבירו המפקדים ללוחמים תכנים בנושאי משמעת, תרבות צבאית, רוח וערכים, ובסיומה ישובו לסדרת אימונים שלאחריה תיבחן החזרתם לפעילות מבצעית", נמסר מדובר צה"ל.
האירוע התרחש שלשום בגדוד 51 במהלך אימון בבסיס צאלים שבנגב. לוחמי הפלוגה הניחו את נשקם, מסוג תבור, במערום משותף, ויצאו לביתם, במחאה על הצעד שננקט נגד מפקד הפלוגה. פלוגת החי"ר פועלת באימון תחת חטיבת השריון 7, ומפקד החטיבה, אלוף-משנה יפתח נורקין, ניהל שיחות עם הלוחמים, יחד עם קצינים נוספים מהגדוד ומהאוגדה, במטרה לשכנעם לחזור למחנה ולהסביר להם על ההחלטה נגד מפקדם.
בצבא הדגישו כי המ"פ הועבר מתפקידו לא בגלל אירוע ערכי או מקצועי מסוים, אלא בשל אי התאמה בתפקודו השוטף לתפקיד. גם מח"ט גולני, אל"מ יאיר פלאי, היה מעורב אישית בטיפול בתקרית כדי להשיב את החיילים לבסיס.
מדובר צה"ל נמסר: "בתחקיר עלה כי הלוחמים פעלו באופן שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל, ובניגוד למצופה מלוחמי צה"ל. בהתאם לכך הוחלטו מספר צעדים פיקודיים".