בעיר ווהאן, שממנה התפרץ בסוף 2019 נגיף הקורונה לסין ולשאר העולם, הוטלו אתמול (יום ד') הגבלות מחמירות על אחד מרובעי העיר – בעקבות ארבעה מאומתים חדשים לנגיף. ברובע המדובר חיים כמעט מיליון תושבים. בעיר ווהאן במרכז סין חיים בסך הכול 12 מיליון בני אדם.
2 צפייה בגלריה
העיר ווהאן ב סין מרץ 2020
העיר ווהאן ב סין מרץ 2020
בעיר ווהאן בסין במרץ 2020. ביולי 2022 - הגבלות מחמירות בגלל ארבעה נדבקים
(צילום: AFP)
בבדיקות קורונה בשלישי התגלו שני חיוביים לנגיף ברובע ג'אנשיה, שבו יותר מ-970,000 תושבים. בהמשך אובחנו שניים שבאו במגע עם הנדבקים כחיוביים לנגיף. הארבעה לא סובלים מתסמינים.
בניגוד למדינות רבות שמאמינות כיום בחיים "לצד הנגיף", סין עדיין דוגלת במדיניות "אפס הדבקה", יותר משנתיים מאז פרוץ מגפת הקורונה. היא ממהרת להטיל הגבלות מחמירות ולערוך בדיקות המוניות באזורים שבהם מתגלים נדבקים חדשים – גם אם מספרם זעום.
בחודשים האחרונים הוטלו הגבלות קשות בערים בייג'ינג ושנגחאי בעקבות התפרצויות קורונה.
2 צפייה בגלריה
בדיקה בדיקות קורונה ב ווהאן סין
בדיקה בדיקות קורונה ב ווהאן סין
בדיקות קורונה בעיר ווהאן
(צילום: AFP)
בעקבות ארבעת הנדבקים ברובע ג'אנשיה הודיעה אתמול ווהאן שבאזורים האורבניים של הרובע יוטל סגר של שלושה ימים, במסגרת "צעדי פיקוח זמניים". בזמן הסגר לא יתקיימו ברובע אירועים רבי משתתפים. מקומות הבילוי ייסגרו ושירותי האוטובוסים והרכבת התחתית יופסקו. התושבים התבקשו שלא לעזוב את הרובע עד שבת, ותושבים מאזורים אחרים מתבקשים שלא לבקר ברובע.
הרשויות בווהאן ציינו כי בארבע שכונות ברובע ג'אנשיה, שנחשבות שכונות בעלות דרגת סיכון "גבוהה", התושבים כלל לא רשאים לצאת מהבתים בימים הקרובים. בארבע שכונות נוספות, בדרגת סיכון "בינונית", התושבים יכולים לצאת לחצרות הבניינים – אך לא מעבר לכך.