המשטרה סיכלה הבוקר (שני) הברחת ענק של יותר מ-15 ק"ג של סמים מסוג קוקאין וקטמין בשווי מיליוני שקלים בנתב"ג, ועצרה ארבע צעירות בשנות ה-20 לחייהן מכפר סבא וקריית עקרון, ללא עבר פלילי, ושני גברים נוספים, בחשד להברחה, סחר, ייבוא וייצור סמים. במשטרה בודקים האם הצעירות עבדו לבד או ביחד.
2 צפייה בגלריה
הסמים שנתפסו
הסמים שנתפסו
הסמים שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)
לפי הודעת המשטרה, במסגרת פעילות סמויה זיהו בלשים "תנועה חשודה" של ארבע נשים שנחתו בטיסה מגרמניה, ובמהלך מעקב אחריהן לאורך מסלול הכניסה לארץ - החל משרוול המטוס, דרך ביקורת הדרכונים ועד איסוף המזוודות - הצליחו השוטרים לקשור בין החשודות להברחה.
בבדיקת כבודתן של שלוש מהחשודות חשפו הבלשים יותר מ-15 ק"ג של סמים, שנמצאו בתוך בקבוקי שמפו ומארזים של תוספי מזון ובריאות. חשודה נוספת שהייתה עמן בטיסה נעצרה מחוץ לנתב"ג יחד עם בן זוגה וחשוד נוסף, קרוב משפחתה, שניסה להעלים את הסמים.
גורם במשטרה הסביר כי "מדובר בכמות סמים גדולה ששווייה מיליוני שקלים. בדרך כלל מנסים 'לפזר את הסיכון', כך שאם מבריח אחד נתפס, מבריחים אחרים יצליחו לצאת בהצלחה מנמל התעופה".
2 צפייה בגלריה
הסמים שנתפסו
הסמים שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)
לפי הערכה מדובר ברשת מאורגנת, ובמשטרה ינסו להגיע עד הגורם שמימן והוציא את מבצע ההברחה לפועל. בעקבות המקרה, נלקחו ששת החשודים לחקירה, שבסיומה נכלאו, ובכוונת המשטרה להביאם לדיון בבית משפט בבקשה להאריך את מעצרם, בהתאם לצורכי החקירה.
מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, שיבח את פעילות שוטרי מרחב נתב"ג ויחידת הבילוש 747, וציין: "הצלתם חיים של אזרחים רבים, סיכלתם פשיעה בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית, והבאתם את החשודים אחר סורג ובריח. זו דרכנו המקצועית, השליחות, המשמעות והייעוד של כל שוטר - לפעול למען שלום הציבור וביטחונו".
בתוך כך, בסוף השבוע האחרון עצרה המשטרה שלושה זוגות וגבר החשודים בניסיון להבריח לארץ יותר מ-40 ליטר של חומר החשוד כ-GBL, המוכר כ"סם האונס".