ארבעה הרוגים בכבישי ישראל תוך כמה שעות: רוכב אופניים חשמליים כבן 60 נהרג הבוקר (שישי) מפגיעת אוטובוס בשדרות מנחם בגין במזכרת בתיה. לוחמי אש מהתחנה האזורית רחובות חילצו את הרוכב שנלכד מתחת לאוטובוס, צוות של מגן דוד אדום קבע את מותו בזירה. המשטרה פתחה בחקירה ועיכבה בזירה את נהגת האוטובוס.
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב איילון בשעה 10:12. ישראל אזולאי, חובש שהגיע לזירה, סיפר: "ראינו רוכב אופניים חשמליים לכוד מתחת לאוטובוס מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית. הוא היה ללא דופק וללא נשימה. ניסינו להעניק לו טיפול רפואי תוך כדי חילוצו. לאחר שחולץ נאלצנו לקבוע את מותו".
המשטרה עיכבה כאמור לחקירה את נהגת האוטובוס בחשד למעורבות בתאונה. בוחני התנועה של מרחב שפלה החלו לאסוף ממצאים וחוקרים את הנסיבות.
3 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים במזכרת בתיה
זירת תאונת הדרכים במזכרת בתיה
זירת התאונה במזכרת בתיה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
3 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים במזכרת בתיה
זירת תאונת הדרכים במזכרת בתיה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
בתאונה נוספת במעורבות שלושה כלי רכב, שאירעה כמה דקות לאחר מכן בכביש 44 סמוך ליישוב כרמי יוסף, נפצעה אישה כבת 50 באורח אנוש. היא פונתה לבית החולים אסף הרופא בצריפין, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. צוותי מד"א פינו מהזירה גם אישה כבת 60 שנפצעה קשה וגברים בני 64 ו-30 שנפצעו בינוני.
חובש רפואת חירום ישראל שמש סיפר: "מחוץ לרכבים שכבו ארבעה פצועים. אישה כבת 50 הייתה מחוסרת הכרה וסבלה מחבלה רב-מערכתית. הענקנו לה טיפול רפואי ותוך כדי היא איבדה דופק ונשימה. פינינו אותה לבית החולים תוך פעולות החייאה".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה סמוך להר גילה
זירת התאונה סמוך להר גילה
זירת התאונה סמוך להר גילה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לפנות בוקר נהרגו שני עובדים זרים מספרד (בני 43 ו-50) מפגיעת רכב במנהרה בכביש 60, סמוך להר גילה שבגוש עציון. המשטרה מסרה כי השניים, שככל הנראה לקחו חלק בעבודות בכביש, נפגעו מרכב חולף שהתנגש בהם במהירות.
הדיווח על התאונה התקבל בשעה 03:43 במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים. החובש מוחמד עליאן והפרמדיק אברהם צנוירט סיפרו: "כשהגענו למקום הבחנו ברכב בצידי הכביש עם פגיעות פח קשות מאוד בחלקו הקדמי, ובמרחק של כ-30 מטרים שכבו שני גברים. הם סבלו מחבלה רב מערכתית קשה מאוד והיו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק, ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".
לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו בישראל 326 בני אדם בתאונות דרכים, לעומת 347 בתקופה המקבילה אשתקד.
פורסם לראשונה: 11:18, 09.12.22