למרות הירידה היחסית במספר מקרי הרצח בחברה הערבית בשנה האחרונה, בחודש האחרון חלה עלייה מסוימת במספר הרציחות וניסיונות הרצח, ולאחרונה ארגוני הפשיעה והעבריינים התחילו להשתמש בשיטות חדשות במטרה להגיע לאנשים שהם שמו לעצמם למטרה לחסל, למשל - מעקב באמצעות רחפנים.
אחד ממקרי הרצח האחרונים אירע לאחרונה באזור הגליל, מקרה שנמצא תחת צו איסור פרסום, ולדברי קרובי משפחתו של הקורבן, שנורה למוות, "העבריינים צפו בו במשך שעה שלמה באמצעות רחפן, ולאחר שראו אותו בכניסה לבית - רצחו אותו ונמלטו מהזירה".
"ראינו את הרחפן מרחף מעל הבית, ולאחר הרצח הוא נעלם לחלוטין", סיפר קרוב משפחתו של הקורבן. "זה מראה שלכנופיות הפשע יש דרכים מוזרות ומסוכנות לבצע את פשעיהם. אנחנו לא יודעים מה הם עדיין מסוגלים לעשות כי הם פועלים בדרכים דומות לשיטות של השב"כ. מה שהכי גרוע זה הוא שרוב הרוצחים לא נעצרים ונשארים חופשיים, כאילו הם לא ביצעו שום פשע".
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עבריין שמנהל קשרים עם כנופיית פשע הוסיף: "בוודאי שלפעמים משתמשים ברחפן, לא רק כדי לעקוב אחר היעד - אלא במטרה לוודא שהדרך בטוחה לביצוע הפשע, וגם כדי להיות בטוחים שהמשטרה רחוקה מהמקום, כי היו אירועי ירי שבוצעו בשכונות ובאזורים שבהם נכחו שוטרים. לכן הפושעים לא הבחינו בהם, וחלקם נעצרו. זו הסיבה שהוחלט להשתמש ברחפן".
קרוב משפחה נוסף של הקורבן סיפר: "הקורבן הוא ישר, אבל בגלל שהוא קרוב משפחה של אחד האנשים שמאוימים ברצח על ידי עבריינים, הם רצחו אותו כמסר שאם לא יגיעו למטרה - אז חייהם של קרובי משפחה אחרים יהיו בסכנה. זו שיטה נוספת שבה הם משתמשים ואשר עלולה להסתיים ברצח של כמה קורבנות".
אשתו של הקורבן התקשתה לקבל את הבשורה המרה. "למה הם רצחו אותו? חיכינו לתינוק החדש, וחיכינו לו כדי לחגוג את היום הזה. כמה רציתי למות איתו כדי שלא אחיה את הרגעים העצובים והאכזריים האלה. לא ציפיתי לאבד את בעלי שהתייחס אליי הכי טוב, ואפילו לא הרגשתי שצופים בו או מאיימים עליו".
מתחילת השנה נרצחו 45 בני אדם בחברה הערבית, בהם נשים, גברים, נערים וילדים. בנוסף התרחשו מאות אירועי ירי ושריפת בתים ומכוניות, ויותר מ-60 בני אדם נפצעו מירי ומדקירות.