חילופי אש בצפון, ביום השלישי של המלחמה בדרום: שלושה מחבלים שחדרו מדרום לבנון לגליל המערבי חוסלו על ידי כוחות צה"ל וחמוש נוסף נמלט. בחילופי האש נפצעו שישה ישראלים, ובהם שניים במצב קשה ואנוש. מסוקי קרב תקפו באזור.
בג'יהאד האיסלאמי לקחו אחריות על הפעולה, בחיזבאללה הכחישו מעורבות - אבל צה"ל הפציץ יעדים של הארגון, ובלבנון דווח ששלושה מאנשי חיזבאללה חוסלו באותן הפצצות. בהמשך הודיע צה"ל על שיגורים מלבנון, ללא נפגעים. חיזבאללה לקח אחריות, ובתגובה צה"ל ירה שוב ארטילריה לשטח לבנון.
השאלה הגדולה היא מה יהיה הצעד הבא, וגורם מדיני אומר שאותו צעד של חיזבאללה הוא שיקבע את עתיד המערכה. "הלכה למעשה אנחנו לא יוזמים פעולות כרגע, אלא מגיבים. הם חדרו וסיכלנו, ואז הגבנו בירי ארטילרי", אמר הגורם. "אנחנו עדיין לא מפגיזים עם מטוסים ולא גובים מחיר כבד. אבל אם התגובה של חיזבאללה על הדבר הזה תהיה משמעותית, מה שעדיין לא קרה - זה יקבע את עתיד המערכה כי יכריע אם אנחנו הולכים לעימות רב זירתי או מצליחים להכיל את הצפון".
תקיפת מגדל התצפית של חיזבאללה

המחבלים חדרו בפתח קטן בין החומה החדשה לגדר הישנה. בעקבות החדירה, תקף צה"ל בלבנון ובין היתר פגע בכמה מעשרות מגדלי השמירה שהקים חיזבאללה בגבול. על פי הדיווחים מלבנון, חיל האוויר תקף בעיירה מרווחין בדרום לבנון, וטנקים הפגיזו את מוצב נורית.
בעקבות חילופי האש הובאו לבית החולים בנהריה שישה פצועי ירי ורסיסים, בהם אחד שמצבו אנוש ואחר שמצבו קשה. שניים נוספים נפצעו בינוני ומצבם של שניים אחרים מוגדר קל.
בעקבות המתקפה שכונתה על ידי צה"ל "רחבת היקף", הורה פיקוד העורף לכל התושבים המתגוררים ביישובים המרוחקים עד 9 ק"מ מהגבול הצפוני להיכנס לממ"ד, ממ"ק או מקלט ולשהות בו עד להודעה חדשה. בהמשך שונו ההנחיות, והמרחק למיגון בבתים צומצם ל-4 ק"מ מהגבול.
בהמשך הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות על הפעולה בגבול עם ישראל, כשבמקביל חיזבאללה הכחיש קשר לאירוע.
2 צפייה בגלריה
תיעוד חדירת המחבלים בצפון הארץ גבול לבנון
תיעוד חדירת המחבלים בצפון הארץ גבול לבנון
תיעוד מחדירת המחבלים מגבול לבנון
2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל מגיעים לתגבר את הצפון
כוחות צה"ל מגיעים לתגבר את הצפון
כוחות צה"ל שהובאו לתגבור בצפון
בלבנון דווח על פגיעה בבית. כתב רשת "אל-מיאדין" הלבנונית בדרום המדינה אמר כי "בית ביארין נפגע כתוצאה מהפגזת ארטילריה ישראלית שנמשכת עד כה". עד ראייה מסר ל"אל-נהאר" הלבנוני: "אמבולנסים העבירו פצועים לבית החולים סלאח גנדור בבינת ג'ביל".
בלבנון התקיימה פגישה בין מפקד הצבא ג'וזף עאון לבין ארולדו לזארו, מפקד יוניפי"ל בלבנון, לדיון בנושא המצב בגבול הדרומי של המדינה. הצבא הלבנוני קרא לאזרחים לנקוט בזהירות מירבית ולא להגיע לאזורים הסמוכים לגבול על מנת לשמור על ביטחונם.

דיווח: מיליציות איראניות בסוריה מתכוננות לאפשרות של תקיפה ישראלית

בינתיים, מיליציות המזוהות עם משמרות המהפכה באיראן ועם חיזבאללה נמצאות בכוננות צבאית בחזית הדרומית בגבול הגולן, לקראת תקיפה ישראלית בשטח סוריה. כך לפי דיווח ביומון "א-שרק אל-אווסט" שנמצא בבעלות סעודית ומופץ מלונדון. כחלק מהגברת המוכנות, כך לפי הפרסום, ההנהגות הצבאיות בדמשק, הקצינים ואנשי שדות התעופה זומנו להצטרף להכנות. לפי הפרסום, נשק וציוד צבאי של חיזבאללה הועברו דרומה ממחסנים השייכים לארגון ולמשמרות המהפכה, שנמצאים באזורים הכפריים של דמשק ואזור נמל התעופה הבינלאומי.
מקורות מקומיים בעיר אל-בוכמאל במזרח סוריה אמרו כי שיירה של 12 רכבים נכנסו מעיראק לסוריה דרך הנתיב הצבאי שבשליטת איראן מזרחית לדיר א-זור. לא ידוע מה הכילו השיירות, שנכנסו בשלבים כדי לא להוות מטרה לתקיפה ישראלית. אנשי המקום התבקשו לא להגיע לאזור כשהשיירה תחצה. פורסם כי לא ברור מה יעדה הסופי.
פורסם לראשונה: 18:07, 09.10.23