האלימות המשתוללת ברחובות לוד מפרה כבר תקופה ארוכה את שלוותם של תושבי מושב ניר צבי הסמוך. לדברי התושבים, מדי יום הם נאלצים להתמודד עם קולות הירי מהעיר השכנה, בכל שעות היום, וחוששים שייפגעו מכדור תועה. "זה איבוד המשילות", אמר ראש מועצת שדות דן, דוד יפרח. "תושבי ניר צבי איבדו אמון במשטרה".
יפרח סיפר כי "צרורות ירי מעל הראש הם עניין שבשגרה". לדבריו, מקור הירי שמטיל אימה על התושבים מגיע משכונת פרדס שניר בלוד. "המושב נמצא במרחק של כ-35 מטרים משכונת פרדס שניר. יש אישה מבוגרת במושב שעם רדת החשכה מפחדת לצאת לחצר בגלל הכדורים ששורקים מעל הראש".
2 צפייה בגלריה
אירוע ירי בלוד
אירוע ירי בלוד
"רועדים מפחד". זירת ירי בשכונת פרדס שניר בלוד, ארכיון
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
תיעוד הירי מלוד לעבר ניר צבי
תיעוד הירי מלוד לעבר ניר צבי
"בלי החומה המושב היה מתרוקן מתושבים". ניר צבי
(באדיבות מועצה מקומית שדות דן)
אתמול דיווחו תושבים למשטרה על קולות ירי ששמעו ביום וגם בערב. לטענתם, במוקד 100 השיבו כי המקרה "ידוע, בטיפול". היום הודיעה המשטרה שעצרה בשכונת פרדס שניר בלוד 11 חשודים במעורבות בירי אתמול וגם תפסה אמצעי לחימה.
לפני יותר מעשור בנו התושבים ביחד עם המועצה חומה שמפרידה בין המושב לבין שכונת פרדס שניר. אך לדברי יפרח, זה לא מספיק. "הכדורים מדלגים מעל החומה", הוא אמר. "בלי החומה המושב היה מתרוקן מתושבים שגם היום חיים בפחד".
הוא תיאר את מציאות חייהם של התושבים: "ירי מסביב לשעון בכל שעות היממה, שבעה ימים בשבוע. דיברתי עם ראש המטה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והוא עונה לי 'יש לכם חומה'". לדבריו, התושבים "כבר יודעים להבחין בין ירי שמחה לירי פלילי של סכסוך בין חמולות. ירי שמחה הוא בכינון ישיר לשמיים ומלווה בזיקוקים, ירי פלילי של ניסיונות חיסול ונקמה לא מלווה בזיקוקים".
לטענתו, "כולם מודעים לזה בתחנות המשטרה, אנחנו מתלוננים ומדווחים למוקד 100 ואין משטרה לצערי. כל שעה משעות היממה אני מקבל תלונות מתושבים וידיי קצרות מלהושיע, פונה לתחנת משטרת רמלה, אבל הבעיה שהירי מגיע דווקא מהשכונה ששייכת לתחנת לוד". הוא הוסיף כי "התושבים רועדים מפחד, אני מהדהד את הזעקה שלהם לשקט, למשילות וביטחון. צריך טיפול שורש ברמה ארצית".