2 צפייה בגלריה
דודי אשכנזי בבית המשפט
דודי אשכנזי בבית המשפט
מחכים להחלטה סופית. אשכנזי עם אזיקים
לאחר שמשרד החוץ הודיע במסמך רשמי לרשויות ביוון שדודי אשכנזי הוא לא אותו אדם שלגביו יצא צו מעצר בינלאומי של האינטרפול, ההערכה בישראל היא שאשכנזי ישוחרר בזמן הקרוב, אולי אפילו תוך 24 שעות.
עורכי דינו של אשכנזי הגישו אתמול (שני) ערר לבית הדין לערעורים ברודוס, שאליו הועבר אשכנזי מקוס. ל-ynet נודע שהתובע היווני לא הביע התנגדות לעמדה הישראלית, ורק אמר שהוא צריך "לעשות את הבדיקות שלו". עורכי דינו של אשכנזי, מנגד, ביקשו שחרור מיידי. כעת השופט צריך לקבל החלטה, ובישראל מעריכים שיורה על שחרורו גם ללא דיון.
2 צפייה בגלריה
דודי אשכנזי עם אישתו רחלי בבית המשפט
דודי אשכנזי עם אישתו רחלי בבית המשפט
"מדובר בטעות". אשכנזי עם רעייתו בבית המעצר
בינתיים, כמחווה, היוונים החזירו את אשכנזי לקוס - שם פגש את עורך דינו ניר יסלוביץ', שהגיע במיוחד מהארץ. יסלוביץ', ששוחח עם אשכנזי במשך שעתיים ללא מחיצה, אמר כי "על בסיס הנתונים שאני מכיר, אני אופטימי. טווח הזמן לשחרורו התקצר משמעותית. אני יכול לומר שמדינת ישראל לא תאפשר שדודי אשכנזי ישהה במעצר פרק זמן שיימשך עוד זמן רב חלילה".
משפחתו של אשכנזי טענה מתחילת הדרך ש"זהותו נגנבה". אשכנזי נעצר ביוון לבקשת פרו - שמחפשת אחר ישראלי בשם דוד אשכנזי, אך זה אינו האדם שנעצר באי היווני. הבוקר משרד החוץ הישראלי העביר מכתב למנכ"ל משרד החוץ היווני באתונה שבו הודעה המגובה בנתונים כי "דודי אשכנזי, הישראלי שעצור בקוס בחשד לביצוע עסקת סמים ודרוש בפרו, איננו האיש שאותו הם מחפשים ומדובר בטעות".

רחלי, אשתו של אשכנזי שנמצאת בקוס ומבקרת אותו מדי יום, אמרה כי "חופשה זוגית, שדודי בסך הכול רצה להפתיע אותי ליום הולדת, הפכה לגיהינום וסיוט גדול". בני המשפחה המודאגים בישראל הביעו שביעות רצון מהפנייה הפורמלית של משרד החוץ שקובעת חד משמעית שדוד אשכנזי שהאינטרפול מחפש הוא לא האיש המוחזק במעצר כבר שישה ימים.
עידו שדה, אחיינו של דודי, סיפר אתמול לאולפן ynet כי בימים האחרונים המשפחה מצליחה לדבר איתו מדי יום בטלפון. "מעט מאוד מגע ישיר, המפגש בפועל הוא למשך חמש דקות מאחורי דלת מסכנה עם חור", אמר.
האחיין סיפר כי זמן קצר לאחר המעצר התחילה המשפחה לחפש הוכחות לכך שאשכנזי לא נכח בפרו בתאריך שבו הרשויות טוענות. "הוצאנו מסמך שמתעד את כל הכניסות והיציאות שלו לארץ והבנו שלא מדובר בו", הסביר. "לאחר מכן ראינו מסמכים נוספים שהתגלו מתוך כתב האישום. השם של הבן אדם האזרי, לכאורה, בדרכון הזר, היה שונה. הפרטים היו שונים גם. גם התמונה לא זהה לדודי".
במשפחה, שמגייסת כספים להגנה המשפטית, אמרו כי משרד החוץ עדכנו אותם כי הדרכון שלו נגנב - מה שהוביל לגניבת הזהות. "לא מדובר רק בטעות בזיהוי, אלא בגניבת זהות למעשה". לפי שדה, כתב האישום שמיוחס לדודו עלול להוביל לעונש מאסר של 35 שנים. "זה ממש קרקע אותנו בהתחלה", סיפר שדה. "אבל מיום ליום הפכנו ליותר אופטימיים כשהבנו שגנבו את הזהות שלו. אנחנו רוצים להאמין שהיום יהיו בשורות טובות אחרי הגשת הערעור".
פורסם לראשונה: 23:26, 27.06.22