החטיפה והמוות שמסעירים את לבנון: צבא לבנון הודיע אמש (שני) כי פסקל סלימאן, המתאם באזור העיר ג'בייל של המפלגה הנוצרית "הכוחות הלבנוניים", הידועה בהתנגדותה לחיזבאללה - נהרג. יממה לפני כן דיווחו בלבנון כי סלימאן נחטף, ועלו שמועות כי חיזבאללה עומדת מאחורי החטיפה.
2 צפייה בגלריה
פסקל סלימאן
פסקל סלימאן
פסקל סלימאן
לאחר שפורסם דבר מותו של סלימאן, התאספו רבים ברחובות ג'בייל שבצפון לבנון. מפלגת "הכוחות הלבנוניים", אליה השתייך סלימאן, ניסתה להרגיע את הרוחות, וקראה ל"כל האזרחים, החברים והקרובים שהתאספו בכיכרות ובכבישים - עזבו את הכיכרות ופתחו את הדרכים".
מוקדם יותר אתמול, צבא לבנון הודיע כי נחקרו סורים שהשתתפו בחטיפתו של סלימאן. מפלגת "הכוחות הלבנוניים" קראה לשירותי הביטחון והמשפט לחקור ברצינות את העצורים בפרשה. "אנו רואים בפשע כהתנקשות פוליטית, עד שיוכח אחרת", נמסר מהמפלגה.

מנגד, מקורות מסרו לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי "שלושה סורים הם שהרגו את פסקל במהלך גניבה. כאשר הקורבן ניסה להתנגד להם, אחד מהם היכה אותו בראשו והוא דימם למוות". לפי המקורות, "מנהלת המודיעין של הצבא, בשיתוף פעולה עם השלטונות הסוריים, עצרה אותם באזור הגבול בין סוריה ללבנון. מנהלת המודיעין השיבה את מכוניתו הגנובה של פסקל שהייתה גם היא בשטח סוריה. מתנהל תיאום בין המנגנונים בסוריה ולבנון כדי להחזיר את גופתו מבית החולים בחומס בסוריה".
הפרסום האחרון של צבא לבנון בנושא אישש את הטענות שהופיעו ב"אל-מיאדין". לפי הפרסום, מנהלת המודיעין של הצבא הצליחה לעצור את רוב חברי הכנופיה הסורים שהיו מעורבים בחטיפת סלימאן, ובחקירתם התברר כי הוא נהרג על ידם כאשר ניסו לגנוב את רכבו באזור ג'בייל - ולאחר מכן הם העבירו את גופתו לסוריה. עוד נמסר כי פיקוד הצבא מתאם עם השלטונות הסוריים את מסירת גופתו.
גם מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ניסה להתנער מההאשמות שהארגון אחראי לחטיפתו ורציחתו של סלימאן. בנאומו אמש אמר נסראללה כי "אחרי חטיפתו יצאו מפלגות ותחנות טלוויזיה והחליטו שחיזבאללה חטף אותו. שמענו מילים שמזכירות את מלחמת האזרחים". לדברי מנהיג חיזבאללה, "מה שקרה היה שערורייה ענקית, שחשפה את האמת שלהם (הגורמים שפירסמו כי חיזבאללה אחראי לחטיפה) והראה שהם מחפשים מלחמת אזרחים".
2 צפייה בגלריה
נאום נסראללה
נאום נסראללה
"שמענו מילים שמזכירות את מלחמת האזרחים". נסראללה
עיתון "אל-אחבאר", המזוהה גם הוא עם חיזבאללה, דיווח כי המודיעין הצבאי הלבנוני חוקר את נסיבות היעלמותו של סלימאן, כאשר בין היתר בודקים עם מי הוא שוחח בימים האחרונים ואם קיבל איומים מגורמים כלשהם. לפי הדיווח, ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי ביקש אתמול להגביר את מאמצי החקירה כדי לפענח את האירוע ולהחזיר את סלימאן למשפחתו.
מיקאתי גינה אמש את הרצח ואמר כי יימשכו החקירות בניסיון לגלות את נסיבות האירוע. "אנו קוראים לכולם להתאפק, להיות חכמים ולא להיגרר לשמועות בנסיבות הקשות האלה", ניסה מיקאתי להרגיע את הסערה שהתעוררה בעקבות מותו. גם שר ההגנה הלבנוני מוריס סלים גינה אמש את הרצח וביקש מכל הנוגעים בדבר לנהוג באיפוק. סלים הוסיף: "דמו של פסקל לא יהיה לשווא, הצדק יצא לאור, החקירות מתנהלות ויחשפו את הפרטים".