פשע שנאה בשרון: עשרות מכוניות נוקבו הלילה (בין שלישי לרביעי) בג'לג'וליה על ידי שני רעולי פנים, וכתובות נגד ערבים רוססו על מיניבוס של תושב השכונה. המשטרה פתחה בחקירה. לפני כשנתיים אירע באותה שכונה בכפר מקרה דומה, אך המשטרה לא ביצעה מעצרים. צפו בתיעוד ממצלמות האבטחה של התושבים.
מוחמד תורכמאן, תושב השכונה, יצא הבוקר לנסוע על המיניבוס שלו, ובדרך עוברי אורח העירו לו על כך שרוסס עליו הכיתוב "ערבי תזהר! אחותי לא הפקר". "נסעתי בבוקר והתחלתי לראות אנשים שמסמנים לי בידיים", סיפר. "לא הבנתי מה רצו. חשבתי שהם מדברים עם מישהו אחר. עצרתי בצד ונדהמתי כשראיתי את מה שנכתב. גם נסעתי עם צמיג שניקבו לי. זה מעשה חמור ביותר ואין מצב שנשתוק על מעשים כאלו. עד מתי הגזעניים ימשיכו במעשיהם בלי להעניש אותם או לגלות מי הם? מחר אולי יבצעו מעשים יותר חמורים שייגמרו באסונות".
4 צפייה בגלריה
תג מחיר בג'לג'וליה
תג מחיר בג'לג'וליה
ניקבו צמיגים - וברחו. הלילה בג'לג'וליה
4 צפייה בגלריה
גלגלי הרכבים שנוקבו
גלגלי הרכבים שנוקבו
צמיג מנוקב
(צילום: חסן שעלאן)
מונתסר עודה, שגלגלי רכבו נוקבו, סיפר: "מצער מאוד שהמעשים הללו חוזרים על עצמם שוב. אחרי חצות הסתערו שני רעולי פנים על השכונה וניקבו צמיגים לעשרות מכוניות. אחד התושבים ראה אותם ברגעים האחרונים, צעק עליהם ואז הם נמלטו. יש צורך דחוף להפסיק את המעשים שחוזרים כעת על עצמם בערים אחרות, ואני מקווה שהפעם נראה תוצאות בשטח".
צעיר שמתגורר בשכונה אמר: "המכוניות שלי נוקבו. זה מעשה מסוכן מאוד והמשטרה חייבת לפעול, אבל מה שאנחנו רואים זה פזיזות. אם הייתה כוונה לעצור אותם היו משתמשים במסוק משטרתי מיד לאחר קבלת הדיווח, אך המשטרה החליטה לא לפעול בצורה רצינית".
4 צפייה בגלריה
תג מחיר בג'לג'וליה
תג מחיר בג'לג'וליה
"ערבי תזהר! אחותי לא הפקר". הכיתוב על המיניבוס של מוחמד
(צילום: חסן שעלאן )
4 צפייה בגלריה
מחמד תורכמאן , הבעלים של המיניבוס שרוסס
מחמד תורכמאן , הבעלים של המיניבוס שרוסס
"אין מצב שנשתוק על מעשים כאלה". מוחמד תורכמאן
(צילום: חסן שעלאן )
"ככל הנראה יש אור ירוק לפושעים האלו להמשיך לפגוע בנו כי אנחנו ערבים", אמרו תושבים בשכונה. "אם זה היה הפוך היינו רואים מעצרים מיידיים, אבל אצלנו זורקים לפח אשפה. לפני כשנתיים ביקשה המשטרה למלא טפסים על הנזק שנגרם לרכבים ולשלוח קבלות כדי שנזכה לפיצוי על ההפסדים - אבל לא קיבלנו שום פיצוי וסגרו את התיק בטענה שאין ראיות".
עו"ד סמאח דרוויש, מנכ"לית המכרז לנפגעי גזענות, אמרה: "ושוב קמו תושבי מדינת ישראל לפעולות תג מחיר אלימות. השבוע בכפר קאסם, היום בג'לג'וליה ונראה שהבריונים לא נחים. הטיפול המשטרתי במבצעי פשעי תג מחיר שערורייתי. פעולות תג מחיר הן תופעה חמורה הנמשכת מזה שנים ארוכות ומתאפשרת לנוכח היעדר פעולה תקיפה, נחרצת ומקיפה של רשויות אכיפת החוק. המסר הוא של 'אין דין ואין דיין'. אנו קוראים לרשויות אכיפת החוק להתעשת ולפעול בכל דרך אפשרית כדי למגר את התופעה הבזויה".
מארגון תג מאיר נמסר: "מגנים בשאט נפש את פעולת הטרור היהודי בג'לג'וליה. מה שמתחיל בהשחתת 30 כלי רכב עובר להשחתת עצי זית ובתי תפילה, ומסתיים בהצתת משפחה בשנתה".