אירוע טראגי באשקלון: צעיר בן 27 חטף הערב (ראשון) נשק מחיילת בצומת אשקלון - ונורה למוות. הוא בעל רקע נפשי, והיה מאושפז במוסדות פסיכיאטריים במהלך תקופות שונות בחייו.
הצעיר, תושב אחד המושבים בחבל לכיש, התנפל על חיילת בתחנת הסעה בכביש 4, איים עליה עם אקדח מפלסטיק וחטף כאמור את נשקה - אך לא הצליח לתפעל אותו. הוא נורה בזמן שניסה לברוח על ידי מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה אליאב אלבז, שעבר במקרה בצומת. הוא ירה עליו מספר רב של כדורים.
3 צפייה בגלריה
זירת ניסיון חטיפת נשק בצומת אשקלון
זירת ניסיון חטיפת נשק בצומת אשקלון
הזירה באשקלון
(צילום: רועי עידן)
3 צפייה בגלריה
מח"ט בנימין אל"מ אליאב אלבז
מח"ט בנימין אל"מ אליאב אלבז
מח"ט בנימין אל"מ אליאב אלבז
(צילום: דו"צ)
עוברי אורח שחלפו במקום שלפו גם הם את נשקם, אך לא ירו. תחילה נחשד שמדובר באירוע לאומני וסריקות בוצעו באזור אחר סייענים, עד שהתבררה זהותו של הצעיר. צומת אשקלון נחסם לתנועה מכל הכיוונים, ובהמשך נפתח שוב. אחיו של המנוח הגיע למקום והתבשר על מותו.
מחקירה ראשונית עולה כי נהג אוטובוס שעמד ברמזור והבחין בחטיפת הנשק הסב את תשומת לבו של אל"מ אלבז, צעק לו "מישהו חוטף שם נשק!", ואז המח"ט רץ אחר החשוד, שהחזיק בנשק של החיילת - וירה בו למוות. "שמעתי צרורות ירי", סיפר עד ראייה. "עשרות אנשים עם אקדחים שלופים רצו לצומת, ואז מישהו צעק 'חדל אש, חדל', כי היו הרבה יריות. אני מעריך שהיו לפחות 50-60 יריות".
3 צפייה בגלריה
זירת ניסיון הפיגוע בצומת אשקלון
זירת ניסיון הפיגוע בצומת אשקלון
הזירה באשקלון
( צילום: טום אורן-דננברג)
גורם במשטרה אמר ל-ynet: "מסתמן שמדובר באירוע קשה מאוד, טראגי, שמתרחש בעיצומו של גל טרור ברחבי הארץ כאשר המתיחות והדריכות גבוהים. אנחנו מתחקרים את האירוע ומנסים להבין כיצד התפרש בזמן אמת שמדובר במפגע. הפרטים יתבררו בשעות הקרובות בשיתוף עם צה"ל".
המקרה הטראגי אירע בצל המתיחות הביטחונית הרבה והכוננות הגבוהה שבה נמצאים כוחות הביטחון, בעקבות פיגועי הטרור הרבים שהתרחשו במדינה בשבועות האחרונים. מוקדם יותר הערב מחבלת דקרה קצין מג"ב בעמדת בידוק במקום. הוא נשרט קלות - וחיסל אותה בירי. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי כשמצבו קל.