2 צפייה בגלריה
בני גנץ וגדעון סער
בני גנץ וגדעון סער
שותפות המתקרבת לסיום? סער וגנץ
(צילום: יואב דודקביץ)
ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי) התייחס היום (חמישי) לדיווחים שלפיהם ייתכן כי השותפות בין יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרובה לסיום - ואמר ב-ynet Live: "כחול לבן היא מרכז ותקווה חדשה היא ימין, הלכנו יחד בבחירות האלה. היינו מוכנים למשהו משותף בשביל הימין הממלכתי הליברלי. פעם הבאה נראה, יש פה שתי מפלגות שונות שיצטרכו להחליט".
במקביל, ציינה חברתו למפלגה שרן השכל: "גנץ הוא האלטרנטיבה הנכונה בזמן הזה, אך אני לא יודעת מה יהיה בבחירות הבאות. אני חושבת שהחיבור הזה בין תקווה חדשה לכחול לבן הוא חיבור נכון, ואני מאוד מקווה שנוכל להמשיך ככה". השכל לא שללה ממשלת אחדות, ואמרה: "אם נצטרך להציל את המדינה, אני לא יודעת מה תהיה ההחלטה".

היא הוסיפה: "אנחנו רשימה מגוונת, וברור שיש גם פערים. אני מרגישה שלמה עם כל הצבעה שהייתה לי, בטח גם מתוך האופוזיציה. היה לנו חופש הצבעה בתוך המחנה הממלכתי, כל אחד הצביע לפי צו מצפונו. לא תמיד הצלחנו להגיע לסיכום פה אחד. יש בנינו עמדות שונות, פערים מסוימים. אני חושבת שניתן לגשר עליהם".
גורמים המעורים במתרחש במפלגה סיפרו כי לאחרונה חל ריחוק בין גנץ לסער, שבמהלכו החל כל אחד מהם לנהל מערכת שיקולים עצמאית בנוגע להמשך. סער אף שינה את התואר בהודעותיו לתקשורת, ולאחר שחודשים ארוכים הופיע בהודעות כ"שר המשפטים לשעבר", כעת כתב "יו"ר תקווה חדשה". בכך למעשה, סער שם דגש על מפלגתו שנטמעה עד כה במסגרת המשותפת שהוקמה עם גנץ.
2 צפייה בגלריה
ועדת החוץ והביטחון
ועדת החוץ והביטחון
"פעם הבאה - נראה". אלקין
(צילום: רפי קוץ)
את מרוצה מגנץ כמנהיג המפלגה שלכם? "אני חושבת שהוא האלטרנטיבה הנכונה בזמן הזה, גם הציבור רואה את זה. זה גם מתבטא שם. ככל שזה יהיה הדבר הנכון לטובת המדינה, אנחנו נעמוד מאחורי זה. אני לא יכולה לדעת מה יהיה בעוד שלוש שנים, דברים יכולים להשתנות".
את רואה את עצמך יושבת תחת נתניהו? "אנחנו נמצאים במשבר כל כך קשה, תראי, אמרנו 'ניתן לו גיבוי גם מהאופוזיציה, ככל שהוא יעשה את הדבר הנכון'. אני יודעת שכרגע זה בטח לא מה שהוא מחפש, ובטח לא מה שהקואליציה הזו רוצה. אם אנחנו מגיעים למצב שבו צריך להציל את המדינה, אני לא יודעת, אומר בכנות. זה תלוי באיזה סיטואציה נהיה. אנחנו לא נציל את עורו. אני לא יודעת מה יהיה הדבר הנכון לעשות. אני יודעת שברגע שאנחנו נצטרך להכריע את טובת המדינה, זה לא יהיה עניין פרסונלי ולא פוליטי".
השכל סייגה את דבריה, וציינה: "מצד שני, אני לא חושבת שנתניהו הוא מנהיג שראוי להוביל את מדינת ישראל. אני לא רואה בו ככזה, בגלל זה גם פרשתי מהליכוד. אני חושבת שמשהו בו הלך שם לאיבוד. הוא רואה קודם כול את טובתו האישית".