הוביל בטונדות לבניית המכשול באזור הר דב, ונהרג מירי נ"ט של חיזבאללה: נהג המשאית שריף סואעד, תושב הכפר ראס אל-עין שליד כרמיאל, היה הלילה להרוג ה-19 בגבול הצפון מפתיחת המלחמה.

3 צפייה בגלריה
ההרוג שריף סוואעד והעבודות בהר דב
ההרוג שריף סוואעד והעבודות בהר דב
שריף סואעד והעבודות בהר דב
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט בפגישה עם עמוס הוכשטיין
יואב גלנט בפגישה עם עמוס הוכשטיין
גלנט עם הוכשטיין
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
על רקע ההתחממות בגזרה הצפונית, ועוד לפני הירי הקטלני של חיזבאללה, נודע ל-ynet כי אתמול נפגש שר הביטחון יואב גלנט עם שליחו המיוחד של הנשיא ביידן ללבנון, עמוס הוכשטיין. הוכשטיין נמצא בישראל לחופשה משפחתית לרגל החג, אך התפנה לשיחות בנוגע להסדר שאותו הוא מקדם בין ישראל ללבנון. במקביל הוכשטיין אמור לשוחח מחר עם נשיא המדינה יצחק הרצוג.
סואעד שימש כנהג משאית עבור צה"ל במסגרת עבודות תשתית להקמת מכשול שעדיין לא קיים בהר דב. העבודות מתבצעות בעיקר בלילה, בחשכה ולרוב ללא אורות, כדי לא להילכד בתצפיות חיזבאללה - אבל המשאית שבה נהג סואעד נחשפה במהלך נסיעתה.
אדהם סואעד, יו"ר הוועד המקומי בראס אל-עין ובן דודו של שריף, סיפר כי הוא נהרג במקום "מטיל נ"ט שפגע ישירות בקבינה. חבר שלו מכפר סלאמה השכן נסע מאחור וראה את הכול. הוא ראה את שריף נהרג לו מול העיניים והוא לא יכול היה להציל אותו. הוא עדיין בהלם. גם אני נהג משאית וחלק מהעבודה שלנו נעשית במקומות מסוכנים באזור הצפון".
שריף שנהרג סיים רק לפני חצי שנה לבנות את ביתו בראס אל-עין, שם גם ייקבר. במהלך שירותו הצבאי הוא שירת כנהג תובלה. לפניו נהרגו בלחימה בצפון שישה אזרחים, עובד זר ו-11 חיילי צה"ל - האחרון שבהם הוא רס"ן (מיל') דור זימל, סגן מפקד פלוגה מחטיבת עציוני, שמת מפצעיו כמה ימים לאחר שנפצע קשה מתקיפת כטב"ם בשבוע שעבר.
3 צפייה בגלריה
תיעוד לבנוני מהתקיפות בדרום המדינה
תיעוד לבנוני מהתקיפות בדרום המדינה
תיעוד ההרס מתקיפות חיל האוויר בדרום לבנון
המשאית שבה נהג סואעד ספגה טיל נ"ט אחרי מעקב של חיזבאללה. בצבא מתחקרים כיצד המשאית נחשפה ונפגעה בזמן שנסעה בין מוצב גלדיולה למוצב דליה בחלקו הדרומי של ההר. מבצע החילוץ נמשך דקות ארוכות תחת אש וכלל שימוש בפגזי מיסוך ותקיפות חיל האוויר.
חברת "המוביל החדש", שבה עבד סואעד, פרסמה הודעה שבה נאמר: "אנו כואבים ומתאבלים על מותו של שריף סואעד, נהג חברתנו, בעת מילוי תפקידו כנהג משאית בקו גבול הצפון מפגיעת טיל נ"ט. שריף נהג משאית מוערך ועובד מצטיין. תנחומים חמים בשעה עגומה זו. אוהבים ומחבקים".
חמודי אסדי, מנהל שטח בקבוצת "המוביל החדש", אמר: "המטח שנפל עלינו היה אינטנסיבי. שריף היה השלישי בשיירת המשאיות. הופתענו שהמטח היה לעבר אזרחים, לרוב הם יורים לעבר חיילים. שריף נפגע באופן ישיר ולא הייתה אפשרות לחלץ אותנו. הוא עבד איתנו שנתיים וחצי. אנחנו מחויבים ללקוחות ומספקים שירות מיגון לאזרחים ולחיילים. העבודה שלנו מסוכנת מאוד, אבל בין היתר אנחנו גם שומרים על אזורים שלמים".
בעקבות ירי הנ"ט הקטלני, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מטרות טרור של חיזבאללה במרחב שבעא שבדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו גם מחסן אמצעי לחימה ומשגר בשימוש הארגון. מטוסי קרב תקפו גם יעדים באזור כפר שובא, לצד תקיפת מבנה צבאי של הארגון במרחב עין א-תינא שבדרום לבנון.