2 צפייה בגלריה
מחמד אמין מוסלח ומחמד פיאד מחאמיד
מחמד אמין מוסלח ומחמד פיאד מחאמיד
אספו מודיעין על תחנת אוטובוס של חיילים ועשו ניסויי ירי באמל"ח. מוסלח (מימין) ומחאמיד
(צילום: תקשורת שב"כ)
שני ערבים ישראלים התכוונו לבצע פיגוע באמצעות מטען, בהכוונת תשתית של חמאס מרצועת עזה. כך הותר היום (שישי) לפרסום. מוחמד מוסלח (24) ומוחמד מחאמיד (28), תושבי כפר מועאוויה שבאזור רמות מנשה, נעצרו לפני כמה שבועות על ידי שב"כ והמשטרה והיום הוגש נגדם כתב אישום בגין עבירות ביטחון חמורות.
בחקירותיהם בשב"כ עלה, כי מוסלח גויס על ידי תשתית פעילי טרור הפועלת במסגרת הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, לטובת ביצוע פיגוע מטען בשטח ישראל. לצורך ביצוע הפיגוע גייס מוסלח את חברו מחאמיד.
השניים ניתקו קשר עם התשתית ברצועת עזה עקב חילוקי דעות שהתגלו בנושא היעד המתאים לפיגוע. הם התבקשו לתכנן פיגוע ליום הבחירות, אולם פעילי חמאס רצו שהפיגוע יהיה נגד אזרחים ואילו הנאשמים רצו שהפיגוע יהיה נגד חיילים.
2 צפייה בגלריה
הנשק מסיכול הפיגוע
הנשק מסיכול הפיגוע
הנשק של הנאשמים
(צילום: תקשורת שב"כ)
לאחר ניתוק הקשר מתשתית חמאס ברצועה, פעלו מוסלח ומחאמיד לקידום חטיפת כלי נשק מחיילים, כשהם מצוידים בנשק מסוג "קרלו" ותוך היערכותם לאפשרות כי ישתמשו בו. לצורך מימוש כוונותיהם החלו השניים לאסוף מודיעין על תחנת אוטובוס של חיילים, לבצע ניסויי ירי באמל"ח ולאתר רכב גנוב.
בכמה הזדמנויות ולצורך מימוש הקשר לביצוע הפיגוע נגד חיילים, בחנו הנאשמים תחנות אוטובוס שונות בדרך שבין כפר קרע לגבעת עדה ולאורך כביש 65. לבסוף החליטו לבצע את הפיגוע נגד החיילים בתחנת אוטובוס סמוכה לבסיס האימונים של חטיבת גולני, הנמצא באזור הסמוך לכפר קרע, משום שתחנה זו עמוסה בחיילים בעיקר בימי חמישי.
היום הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד השניים בגין מגע עם סוכן חוץ, מתן שירות או העמדת אמצעים לארגון טרור, קשירת קשר למעשה טרור של ביצוע רצח בנסיבות מחמירות, עבירות נשק, ירי מנשק חם ועוד. הפרקליטות הגישה גם בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
משב"כ נמסר כי "חקירת הפרשייה חושפת פעם נוספת את העובדה כי חמאס ברצועת עזה מנצל את אזרחי ישראל הערבים ומגייס אותם לטובת קידום פעילות טרור בשטחי מדינת ישראל, תוך פגיעה במרקם חייהם בחברה הישראלית. חשיפת הפרשייה ממחישה את המאמצים הנרחבים של חמאס ברצועת עזה לקידום פעילות טרור בשטחי ישראל בצירים בין אזוריים, הן מאיו"ש והן מתוך ישראל באמצעות אזרחיה הערבים".