1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
דיסטל אטבריאן. שיתפה חשבון סאטירי מתוך מחשבה שתומך בזכויות להט"ב
(צילום: אמיל סלמן)
שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן ניסתה לתקוף את חמאס בעקבות קריאה שפרסם נגד מצעד הגאווה, אבל תייגה בציוץ ששיתפה היום בטוויטר שלה, חשבון פארודי. בתיוג, שצורף כנראה מתוך מחשבה שמדובר בחשבון אמיתי שתומך בזכויות הקהילה הגאה ברשות הפלסטינית, היא קראה למפעיליו לגנות את ארגון הטרור והיחס שלו לקהילה הגאה - אבל כנראה לא בדקה לעומק את הציוצים שפורסמו בו.
הכול התחיל בציוץ בחשבון הטוויטר החדש של משרד ההסברה ששיתף כתבה של האתר "ג'רוזלם פוסט", לפיה "החמאס מגנה את מצעד הגאווה בירושלים וקורא לעימות", ולצידה כתב: "חמאס, מה לגבי זכויות הלהט"ב של הפלסטינים? מה יש לכם להגיד @LGBTQ4PALESTINE ?".
השרה דיסטל אטרביאן צייצה מחדש את הציוץ של משרד ההסברה והוסיפה את המשפט הבא: "כל מי שאכפת לו מזכויות להטב"ק צריך לזעוק חמאס". אלא שמהר מאוד גולשים חדי עין גילו שמשרד ההסברה והשרה העומדת בראשו תייגו חשבון טוויטר פארודי/סאטירי: "קווירס למען פלסטין".
החשבון, שבדף הראשי שלו דגל הגאווה לצד הכיתוב "אללה אוהב שוויון" עם סמל האיסלאם, נפתח ב-2022. יש לו 60 עוקבים בלבד והוא אחראי לכמה ציוצים מופרכים ומשעשעים במיוחד. אם במשרד ההסברה היו טורחים לבחון את הציוצים שפרסם החשבון, הם היו נחשפים לפרסומים בנוסח: "מטריד: ציונים, יהודים, מבצעים טקס תלמודי של מציצת דם אחרי ברית המילה. זה פרצופה האמיתי של ישראל", מלווה בתמונה של גבר מבצע מין אוראלי בגבר אחר.
בציוץ אחר מיולי 2022 צייץ אותו חשבון פארודי על קיומה של "החטיבה הראשונה התומכת בזכויות להט"ב של חיילי SS הגרמנים המשרתים לצד פלסטינים בפלסטין". בציוץ הנעוץ ממאי 2022 נכתב כי "קווירס למען פלסטין רוצים לאשרר שלא יאושרו ויזות למצעד הגאווה ברמאללה 2022 כל עוד מגבלות הוויזה בישראל נמשכות".
בציוץ אחר בחשבון ישנה התייחסות לדרשה של אימאם מוסלמי במסגד אל-אקצא, שבה אמר כי "העם הפלסטיני לא יאפשר לאף הומוסקסואל להיות על אדמתנו". קווירס למען פלסטין כתבו: "זה שקר. זהו אימאם ישראלי יהודי".
למרות תגובות רבות של עוקבים שציינו כי מדובר בחשבון סאטירי, החליט משרד ההסברה שלא להסיר הציוץ וכך גם דיסטל אטבריאן.
לא ניתן היה לקבל את תגובת לשכתה של דיסטל אטבריאן.