3 צפייה בגלריה
הדפס הרובים על החולצות
הדפס הרובים על החולצות
"הסתה לרצח יהודים". חולצות הנשק
בזמן שגל הטרור הנוכחי נמשך, מתפשטת לאחרונה התופעה של ערבים ופלסטינים הלובשים חולצות שעליהן מודפס רובה מסוג M-16. ה"אופנה" הגיעה בין היתר גם למרכז הרפואי שערי צדק בבירה, והיא מצליחה להטריד לא מעט אנשי צוות בבית החולים.
רופאה בחדר המיון אמרה בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות" כי "חולצה כזו משמעה הסתה לאלימות ולרצח יהודים. לא מובן לי - עד שדמנו לא יותז על קירות המיון, נצטרך לטפל באנשים שלובשים בגד שצועק 'אני רוצה ותומך בלהרוג יהודים'?". אחות במיון סיפרה כי השבוע נכנס למקום ילד כבן 10, לבוש בחליפה ומכנסיים עם ההדפס של הנשק: "איך אני אמורה לנהל שיח רגיל כשמישהו לובש חולצה כזאת?".
אחיות בבית החולים דורשות נוכחות של איש ביטחון בעת טיפול באדם הלבוש באופן כזה: "זכותנו, למי שמעוניין בכך, לדרוש נוכחות איש ביטחון". בבית החולים אמרו: "התופעה ראויה לכל גינוי, לא נאפשר אותה ואנו בודקים מול גורמי הביטחון מה האפשרויות וההנחיות להתמודדות איתה. אנו שמים את ביטחון העובדים בראש סדר העדיפויות".
3 צפייה בגלריה
הדפס הרובים על החולצות
הדפס הרובים על החולצות
הדפס הרובים על החולצות
3 צפייה בגלריה
הדפס הרובים על החולצות
הדפס הרובים על החולצות
התופעה צוברת תאוצה גם בקרב צעירים פלסטינים בשטחים
תנועת "ישראל שלי" פתחה בקמפיין בעקבות העניין, וחבריה טענו כי הגיעו אליהם עשרות פניות של אזרחים מודאגים ברשתות החברתיות - בהם סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב, מהמכללה להנדסה בירושלים ומהמכללה האקדמית כנרת. כמו כן, התנועה קיבלה פניות גם מתושבי שדרות ומעלה אדומים.
מתברר כי התופעה צוברת תאוצה גם בקרב צעירים פלסטינים בשטחים. איורי הנשק מודפסים על חולצות, מכנסיים, מעילים וז'קטים, ופריטים כאלה נמכרים כמעט בכל רחבי הגדה. בימים האחרונים החלו בעיריית מעלה אדומים להחזיר הביתה פועלים פלסטינים שהגיעו לעבוד באזור התעשייה לבושים בחולצות המטרידות: "נפגין אפס סובלנות לכל מחווה או סממן המעיד על תמיכה בטרור".
גם ברשתות החברתיות ניכר טרנד חולצות ה-M-16 יותר ויותר, בעיקר מאז פיגוע הירי בחדרה בסוף חודש מרץ. בעלי החנויות מסבירים שמדובר בטרנד רגיל, וכי הם מביאים את מה שהצעירים מבקשים.