סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) הזהירה היום (ראשון) מפני התפשטות הכאוס ברצועה, לאחר שמחסניה ומרכזי חלוקת הסיוע במזון נבזזו על-ידי אזרחים עזתים. הסוכנות דיווחה על ביזה של חיטה, קמח ומוצרים נוספים בכמה מחסנים.
תומס ווייט, מנהל אונר"א בעזה, אמר: "זו אינדיקציה מדאיגה שהסדר הציבורי החל להתמוטט לאחר שלושה שבועות של מלחמה ומצור שהוטל על עזה".
תושבי עזה בוזזים את מחסן אונר"א

אונר"א דיווחה כי אחד מהמחסנים שנבזזו בעיר דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה שימש לאחסון אספקה שהגיעה בשיירות סיוע הומניטרי ממצרים מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר.
בהצהרת אונר"א נאמר: "אלפי אנשים הסתערו על כמה מחסנים ומרכזי הפצה של אונר"א במרכז ובדרום רצועת עזה, ולקחו קמח וחומרים בסיסיים אחרים להישרדות, כמו גם חומרי היגיינה אישית". באונר"א דיווחו עוד כי יותר מ-80 משאיות סיוע נכנסו לעזה בשבוע שעבר, אך בכל סוכנויות העזרה הדגישו כי המהלך לא מספק והזהירו מפני מקרי מוות נוספים.
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
1 צפייה בגלריה
תושבי עזה בוזזים את מחסן אונר"א
תושבי עזה בוזזים את מחסן אונר"א
ממשלת חמאס נעלמה, האזרחים בוזזים את מחסן אונר"א
"האספקה ​​בשוק אוזלת, בעוד הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועת עזה במשאיות אינו מספיק", אמר ווייט. "צורכי האוכלוסייה הם עצומים, רק כדי לשרוד, בעוד הסיוע שאנו מקבלים הוא מינימלי ולא רציף".
על רקע הדברים יצוין כי ממשלת חמאס כבר לא שולטת באזרחי, במוסדות או בסדר הציבורי ברחבי הרצועה. רוב אנשיה שנמצאים במנהרות התת-קרקעיות עסוקים במלחמה ובצורך לשרוד.