בית הדין למשמעת של עובדי המדינה בחיפה הרשיע מנהלת גן לילדים עם מגבלות בזכרון יעקב בכך שנהגה לצרוח על הילדים בגן, שהיו כתוצאה מכך מבוהלים ומפוחדים. היא נהגה לכנות את הילדים בכינויי גנאי כגון: "ממזר", "חצוף", "מגעיל", "פושטקים", "מכשפון" ו"שטינקרית". כתב התביעה תיאר מקרים קשים של התנהגות הגננת. גזר הדין יינתן בהזדמנות אחרת.
1 צפייה בגלריה
אילוס ילדה עם תיק הולכת ל גן ילדים
אילוס ילדה עם תיק הולכת ל גן ילדים
"גררה את הילדים לכיסא בפינה". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בת שירות לאומי בגן תיארה בעדותה יחס קשה, מעליב ומשפיל מצד הנאשמת כלפי ילדי הגן: "היא הייתה קוראת לילדים בשמות גנאי. בנוסף היא הייתה צורחת, וצורחת זאת מילה עדינה, לעבר הילדים והם היו מאוד מפוחדים, המומים, נסערים מהקול שלה. היא הייתה מענישה ילדים וגוררת אותם לכיסא בפינה והילדים היו צריכים להישאר שם לבד עד שהיא מחליטה שהילד יכול לחזור. היא מפלצת, היא לא אנושית".
הגננת הכחישה את החשדות המיוחסים לה: "לא היה ולא נברא", אמרה. היא תיארה אווירה טובה בגן: "האווירה הייתה רגועה, הילדים היו מגיעים בשמחה, היה קשר טוב ביני לבין הילדים". הנאשמת גם שללה טענות כי העליבה את ילדי הגן או קראה להם בשמות גנאי.
עורכת דינה של הגננת, אילה הוניגמן מסרה כי "בית הדין למשמעת זיכה את מרשתי מחלק מהאישומים. באשר לעבירות בהן הורשעה, תשקול לערער בבוא העת".