המחלקה לחקירות שוטרים סגרה הערב (ראשון) את תיק החקירה נגד השוטרים החשודים במעורבות בחילופי האש בטמרה שבהם נהרג הסטודנט לסיעוד אחמד חג'אזי שנקלע למקום. החוקרים קבעו כי סביר שהסטודנט נפגע מהירי של העבריינים, ולא מירי השוטרים שנועד להגנה עצמית.
התקרית הקטלנית התרחשה לפני שנה. מהחקירה עולה כי השוטרים ערכו מארב סמוך לבית מגורים בטמרה כדי לאתר חוליית עבריינים שפעלה שם כמה ימים קודם לכן. למקום הגיעו שלושה רעולי פנים, שהחלו לצעוק ולירות לעבר אחד הבתים. השוטרים צעקו לעברם "משטרה", אולם רעולי הפנים לא נענו לקריאת השוטרים וירו לעברם.
3 צפייה בגלריה
אחמד חג'אזי
אחמד חג'אזי
לא היה מעורב בירי ונהרג. הסטודנט לסיעוד אחמד חג'אזי
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בטמרה
זירת האירוע בטמרה
הזירה בטמרה
השוטרים הגיבו בירי לכיוון רעולי הפנים. אחד מהם נפגע מהירי והתמוטט על הארץ. רעול פנים נוסף, שהיה חמוש ברובה M-16, נמלט אל סמטה שבה התגוררו הסטודנט אחמד חג'אזי והרופא ד"ר מחמוד ערמוש. רעול הפנים השלישי, שהיה חמוש באקדח, נמלט במעלה הכביש.
בשלב הזה השוטרים הזעיקו כוחות משטרה נוספים למקום, ובמקביל נורתה אש לעברם מכיוון הסמטה. אחד השוטרים השיב אש לעבר מקור הירי. למשמע קולות ירי יצאו הסטודנט והרופא מביתם ונפגעו מהירי. בהמשך מת חג'אזי מפצעיו.
בעקבות המקרה פתחה מח"ש בחקירה, שבמסגרתה נחקרו השוטרים המעורבים תחת אזהרה ונערך שחזור של ההתרחשויות. לפי הודעת מח"ש, "לאחר בחינת מכלול ממצאי החקירה והראיות שנאספו, ובין היתר התרמילים שנמצאו במקום, גרסתם של עדי הראיה ומיקום הפציעה של חג'אזי המנוח, נמצא כי סביר יותר שפגיעתם של השניים אירעה כתוצאה מהירי של רעול הפנים ששהה בסמטה".
3 צפייה בגלריה
הרובים שתפסה המשטרה בזירה
הרובים שתפסה המשטרה בזירה
הרובים שתפסה המשטרה בזירה
( צילום: דוברות המשטרה)
לפי מח"ש, "השוטרים, כמו גם האזרחים אשר התגוררו במקום, היו נתונים בסכנת חיים מוחשית ומידית. לאור האמור, הירי אותו ביצעו השוטרים לעבר רעולי הפנים, במטרה להגן על עצמם ועל הסובבים אותם, בסיטואציה המסוכנת בה היו נתונים, עמד בתנאי ההגנה העצמית והיה נדרש בנסיבות העניין".
ההחלטה לסגור את תיק החקירה נגד השוטרים התקבלה על על דעת פרקליט המדינה עמית איסמן והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים מומי למברגר. הוחלט להעביר את הממצאים למשטרה ולמפקד מחוז הצפון לצורך הפקת לקחים.