3 צפייה בגלריה
טקס החלפת מפקד מחוז תל אביב
טקס החלפת מפקד מחוז תל אביב
בן גביר. גם בקואליציה מתחו ביקורת
(צילום: מוטי קמחי)
"שבוע טוב, בר הסלטים פתוח". בציוץ הקצר הזה פתח הערב (שבת) השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את השבוע החדש שלו.
בן גביר התכוון לכך ש"העם רעב לרפורמה", כפי שאמר לא פעם בעבר - ולדבריו מתחילת השבוע, אז אמר כי "צמצום עילת הסבירות – הסלטים שפותחים את התיאבון". אבל הציוץ הזה קומם עליו לא רק את מתנגדיו באופוזיציה.
3 צפייה בגלריה
ציוץ של איתמר בן גביר
ציוץ של איתמר בן גביר
הציוץ של בן גביר, חצי שעה אחרי צאת השבת
דקות לאחר אותו ציוץ תקף אותו בחריפות טוביה סמוטריץ', אחיו של בצלאל סמוטריץ' שרץ עם בן גביר לכנסת ברשימה משותפת.
"כבר אמרתי ואומר זאת שנית: לא אצביע שוב לשום רשימה שאיתמר בן גביר יהיה חלק ממנה. מי שאני ואני ואני גובר אצלו על כל אחריות לאומית לא ראוי לקבל את קולי בבחירות", כתב אחיו של יו"ר הציונות הדתית.
גם בליכוד היו מי שמתחו ביקורת על יו"ר עוצמה יהודית. "אלה בדיוק המילים שלא צריך לכתוב", כתב ח"כ דן אילוז מהליכוד. "אנחנו נעביר את הרפורמה. בגאווה ובשמחה. אני עמל יותר מעשור על הנושא. אבל חלק גדול מהעם שלנו כואב כרגע. כואב שלא בצדק לדעתי, אבל כואב".
3 צפייה בגלריה
דן אילוז הליכוד במליאת הכנסת
דן אילוז הליכוד במליאת הכנסת
ח"כ דן אילוז: "אלה בדיוק המילים שלא צריך לכתוב"
(צילום: אלכס קולומויסקי )
"לא מדובר רק על הסרבנים או על תלמידי אהוד ברק", הוסיף ח"כ אילוז. "מדובר בחלק משמעותי של העם, ציוני בכל ליבו ושממשיך לשרת במילואים. הוא פשוט דואג ומפחד. אנחנו צריכים לחבק אותו, לא לשים לו אצבע בעין. קצת רגישות לא תזיק. קצת אהבת ישראל, במקום שמחה לאיד, לא תזיק".
גם אלי דלל מהליכוד הגיב לבן גביר: "עם ישראל נמצא במחולקת מורכבת. אנחנו בימים מורכבים בהם ישנם המוני אזרחים מודאגים. כולנו אחים ואני אוהב את כל אזרחי ישראל ואת המוחים כנגד הרפורמה אהבה גדולה. משרתי ציבור צריכים להרגיע. מדינת ישראל תישאר יהודית ודמוקרטית".
שעה לאחר שפרסם את אותו ציוץ מעורר מחלוקת, הגיב בן גביר לציוץ של עצמו. "אין לי ארץ אחרת, אין לי אחים אחרים, אבל אסור להיכנע לבריונות, אסור להתקפל בפני איומים, גם כשאלו האחים שלנו", כתב.
לטענת יו"ר עוצמה יהודית, "יש כאן ניסיון אדיר לסחוט את הממשלה הנבחרת ולהביא לכאוס מוחלט בו מי שמקבל את ההחלטות הם לא נבחרי הציבור. כולנו אחים, אבל בהחלט לא מתקפלים. לא מתנצלים. מחוקקים".