2 צפייה בגלריה
 עלי זבידאת
 עלי זבידאת
עלי זבידאת
עלי זבידאת היה אמור לרצות שנת מאסר בגין איומים על בעל מסעדה, אך תקופת המאסר קוצרה - וכשעזב את בית הסוהר, הוא חזר מהר מאוד לסורו. בכתב אישום חדש שהגישה פרקליטות מחוז צפון נכתב כי זבידאת, בשנות ה-20 לחייו, המשיך לאיים ולסחוט את בעל המסעדה שהתלונן נגדו מיד עם שחרורו ממאסר, ודרש ממנו לשלם 100 שקל על כל יום ששהה בכלא. בעקבות המקרה נעצר על-ידי שוטרי תחנת משגב, וכעת הוגש נגדו עוד כתב אישום.
כתב האישום שבגינו נכנס זבידאת לכלא הוגש נגדו ב-8 באוקטובר 2020, וייחס לו בין היתר פריצה לבית הוריו של בעל המסעדה. ב-1 בדצמבר 2020 הוטל עליו עונש מאסר של שנה - אך בהמשך עונשו קוצר והוא סיים לרצות אותו ב-29 ביולי 2021. מכתב האישום החדש עולה כי מיד עם השחרור, במהלך חודש אוגוסט 2021, הגיע זבידאת לבעל המסעדה שוב.
כפי שצוין, זבידאת דרש מבעל המסעדה 100 שקל על כל יום מאסר - ואיים: "אם לא תשלם, אשרוף לך את המסעדה". בעל המסעדה נאלץ לשלם לו כמה פעמים, תוך שהוא מקבל איומים.
2 צפייה בגלריה
הסכין ששימשה את עלי לאיום על בעל המסעדה
הסכין ששימשה את עלי לאיום על בעל המסעדה
הסכין שבה השתמש זבידאת באיומים
החודש, ב-10 בדצמבר, הגיע זבידאת למסעדה שוב - וניגש לאשתו של בעל המסעדה. הוא דרש ממנה 100 שקל, וטען כי כך סיכם עם בעלה. היא השיבה לו שאין לה כסף והתקשרה אל בעלה - שאמר לה כי "אין שום הסכם" עם זבידאת, ושלא תיתן לו כסף. בהמשך זבידאת אחז בסכין שהייתה מונחת על הדלפק, נופף בה לעבר האישה ודרש באיומים את הכסף.
בהרשעתו הראשונה של זבידאת, נציין, הוא היה מעורב במקרים נוספים מלבד איומים על בעל המסעדה - כך למשל, ב-28 בספטמבר 2020 נסע יחד עם אחיו ברכב של אדם אחר, ובשלב מסוים דרש מהנהג לעצור, איים עליו ואף ניסה לשדוד אותו. בהמשך, גנב מכשיר טלפון וכרטיס אשראי מבית קרובי משפחתו, ואז הגיע לבית של בעל המסעדה - שם איים עליו שוב. הוא הוציא שתי פחיות משקה מהמקרר, ירד לקומה התחתונה, נכנס אליה וחיטט במגירה ליד המיטה. כשמישהו מבני המשפחה נבהל ושאל את זבידאת לפשר מעשיו, הוא השיב כי הוא מחפש את אותו בעל מסעדה - ועזב.
תושבים שמכירים את הנאשם אמרו כי "מגיע לו להיות בכלא. הוא מאיים בצורה חמורה ולא מפסיק את מעשיו. טוב שהמשטרה עצרה אותו וזה הוביל לעוד כתב אישום. אנשים כאלו מקומם צריך להיות בכלא".
עורך הדין עלי טנוס, שמייצג את זבידאת, אמר: "בשלב זה טרם נתקבלו חומרי החקירה. רק לאחר לימוד החומר נגיב להאשמות".