6 צפייה בגלריה
פלסטינים במחאה בשומרון
פלסטינים במחאה בשומרון
העימותים עם הפלסטינים סמוך לבורקה
(צילום: AFP)
מחבלים פתחו אמש (שבת) באש לעבר עמדה צבאית סמוך לשכם. לא היו נפגעים בתקרית, וכוחות הביטחון פתחו בסריקות אחר המפגעים.
מדובר צה"ל נמסר כי "התקבל דיווח על ניסיון לפיגוע ירי לעבר עמדה צבאית מרכב שנסע על ציר סמוך לעיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. אין נפגעים לכוחותינו. מסריקות צה"ל נמצאו עשרות תרמילים במרחב. כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות".
גם ביום רביעי בלילה, נזכיר, ירה מחבל לעבר כוחות צה"ל בפאתי אל-בירה שסמוכה ליישוב פסגות. הלוחמים, שזיהו את מקור האש, ירו במחבל ופגעו בו. מאוחר יותר פרסם משרד הבריאות הפלסטיני שהוא נהרג. לא היו נפגעים בקרב כוח צה"ל.
בתוך כך, לוחם נפצע באורח קל בהפרת סדר אלימה של עשרות מפרי סדר פלסטינים סמוך לכפר בורקה שבצפון השומרון. הוא קיבל טיפול במקום. הפלסטינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל, ובשלב מסוים גם נשמעו יריות מתוך הפרת הסדר. צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות, והפלסטינים דיווחו על עשרות פצועים. במקרה אחד מחבל התכוון לזרוק בקבוק תבערה על הכוח, זוהה בזמן ונורה.
העימותים בין צה"ל לפלסטינים התקיימו במקביל לסעודת "מלווה מלכה" בסבסטיה, מרחק קצר מחומש - שסמוך אליה נרצח יהודה דימנטמן בפיגוע ירי. למקום הגיעו עשרות מתנחלים, בהם רבנים ותלמידים, שבאו לחזק את אברכי הישיבה שבה למד גם דימנטמן. אמש צה"ל עצר שיירה של כ-80 כלי רכב סמוך לצומת רוקח שליד חומש, וחלק מהאנשים שהגיעו בה המשיכו למאחז ברגל.
בשבוע שעבר הקים צה"ל מעין בסיס קטן בחומש שבו הוצבו לוחמי צהל ומג"ב. ביום שישי הכוחות הרסו כמה מבנים שבהם גרו משפחות במאחז. אמש קראו תלמידי הישיבה לציבור להגיע לחומש ולתמוך בתלמידים. במקביל, בגשר המיתרים בירושלים התקיימה הפגנה של כמה עשרות אנשים שקראו לממשלה שלא לפנות את הישיבה בחומש - על אף שלפי שעה לא הוכרז על כוונה לפנות אותה.
פורסם לראשונה: 22:43, 25.12.21