דוד עציוני, סגן ראש העיר חיפה, הודיע אחר הצהריים (יום ה') על התפטרותו ופרישתו מהקואליציה. במכתב ההתפטרות ששלח לראש, עינת קליש רותם, מנה עציוני שורה של כשלים, לדעתו, בתפקודה. לדבריו, לא יוכל להמשיך בתפקידו לנוכח כשלים אלה.
2 צפייה בגלריה
לא יחזור על ה"טעות" של פרישה בבחירות הבאות. עציוני
לא יחזור על ה"טעות" של פרישה בבחירות הבאות. עציוני
לא יחזור על ה"טעות" של פרישה בבחירות הבאות. עציוני
(צילום: אלעד גרשגורן)
עציוני לא מסתיר את כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות מול קליש רותם, ולא יכול היה להגיע אל ההתמודדות כאשר הוא מכהן כסגנה. התפטרותו מגיעה יומיים לאחר שמועצת העיר הצביעה בעד קריאה לקליש רותם להתפטר, ברוב של שבעה תומכים מול שישה מתנגדים.
עציוני התמודד גם בבחירות האחרונות לראשות העיר, בראש רשימה בשם חיפה מתחדשת, אך כמה ימים לפני הבחירות חבר לקליש רותם, שניצחה את ראש העיר הוותיק יונה יהב. עציוני מונה לסגן ראש העיר והיה אמור להיות אחראי על נושאים כלכליים, בראשם הטיפול בעסקים בעיר.
במכתב ההתפטרות שהגיש היום, קובל עציוני כי קליש רותם חסמה אותו מפעילות מהותית בשל "פחדים פוליטיים", והפרה את ההסכם שעליו חתמה עמו בעת שהסיר את מועמדותו. "ההפרות היו רבות, ואמנה רק כמה מהן: אחריות על רישוי עסקים אותה לא קיבלתי, סמכויות חשובות במינהל התפעול וחוסר בשיתוף פעולה בכל החלטה משמעותית", כתב עציוני. "מיותר לציין שבמהלך השנים הללו לא קיימת ישיבות עבודה שוטפות עמי ולא ברורה הסיבה לכך".
2 צפייה בגלריה
עינת קליש רותם ראשת העיר חיפה
עינת קליש רותם ראשת העיר חיפה
"חוסר בשיתוף פעולה בכל החלטה משמעותית". קליש רותם
(צילום: יובל חן)
בנוסף הוא מונה שורה של נושאים שבהם, לטענתו, כשלה קליש רותם כראש עיר, ובשל חלקם היא סופגת ביקורת ציבורית, ובראשם משבר חזירי הבר. עציוני ציין גם את הלכלוך בעיר ו"הריסת כל קשר עם השלטון המרכזי ומשרדי הממשלה שכל כך נחוץ לפיתוחה של עיר, סגירת עסקים אדירה ואי טיפול בעסקים הקטנים הגוססים, המשך בריחת הצעירים ללא חיפוש פתרונות יצירתיים לתעסוקה עבורם, פגיעה מהותית בנושא החינוך על היבטיו השונים, הברחת יזמים בכל התחומים: הייטק, פיתוח, מסעדנות, בניה ועוד, הרס תחום תיירות הפנים והחוץ, הסבת כספים רבים עבור מנהלת 2030 במקום ליעדם עבור תיקון ובניית כבישים ותשתיות".
לשאלת ynet על הקשר בין החלטתו לבין כוונתו להתמודד בבחירות 2023, אמר עציוני כי לא יחזור על ה"טעות" לדבריו של פרישה וכי יתמודד מול קליש רותם. עם זאת, אמר כי לו היה מרוצה מתפקוד העירייה והעומדת בראשה, היה ממשיך בתפקידו עוד תקופה.
לפני שנכנס לביצה הפוליטית בחיפה, עציוני היה עוזרו של שר האוצר דאז משה כחלון. לאחר השריפה הגדולה בחיפה ב-2016, הוא מונה לנציגו של השר בחיפה, ותפקידו היה לקצר הליכים עבור התושבים שבתיהם נשרפו.