4 צפייה בגלריה
תאונת דרכים קטלנית בכביש 5
תאונת דרכים קטלנית בכביש 5
זירת התאונה בכביש 5, הערב
שני בני אדם נהרגו אמש (יום רביעי) בתאונה בין שתי מכוניות בכביש 5, בין מחסום חוצה שומרון לכיוון מחלף שער שומרון, ורוכב אופנוע נהרג בתאונה נוספת בוואדי ערה.
התאונה בשומרון אירעה סמוך לשעה 22:14, אז התקבל הדיווח במרחב ירקון של מגן דוד אדום. צוותי כיבוי הוזעקו למקום וחילצו את הנהגים מהמכוניות, שאחת מהן עלתה באש. צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותם של השניים במקום.
4 צפייה בגלריה
תאונת דרכים קטלנית בכביש 5
תאונת דרכים קטלנית בכביש 5
( צילום: כבאות יוש)
הפראמדיק דור צברי סיפר כי "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הרכבים היו בנתיבים מנוגדים והנהגים נלכדו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם סבלו מפגיעות רב-מערכתיות והיו ללא סימני חיים. נאלצנו לקבוע את מותם".
במשטרה פתחו בחקירת נסיבות התאונה, ומסרו כי מבדיקה ראשונית, אחד ההרוגים נסע ברכב גנוב, פגע במכונית ליד מחלף אורנית, הסתובב והחל לנסוע בפראות נגד כיוון התנועה. במשטרה הדגישו כי איש לא רדף אחר הנהג, וכעבור זמן קצר הוא התנגש חזיתית בנהג שהגיע מהכיוון הנגדי.
פחות מרבע שעה לאחר מכן, רוכב האופנוע מוחמד חמארשה (25) נהרג בהתנגשות עם אופנוע ומכונית בכביש 65, סמוך לכפר קרע. פרמדיקים ממד"א קבעו את מותו בזירה ופינו שני פצועים כבני 20 לבית החולים הלל יפה בחדרה כשמצבם הוגדר בינוני. רוכב אופנוע נוסף נפצע גם הוא באורח בינוני.
4 צפייה בגלריה
מוחמד חמארשה 25 תושב כפר קרע שנהרג בכביש 65
מוחמד חמארשה 25 תושב כפר קרע שנהרג בכביש 65
נהרג בוואדי ערה. רוכב האופנוע מוחמד חמארשה

הפרמדיק אסף תפוחי ממד"א סיפר כי "שני האופנועים המפורקים היו במרכז הכביש והרכב עמד בשוליים. הרוכבים שכבו סמוך לגדר ההפרדה ונוסעי הרכב התהלכו ליד. אחד מהרוכבים סבל מחבלות קשות בפלג גופו העליון, ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותו". במשטרה פתחו בחקירת נסיבות התאונה.
רוכב האופנוע הוא האופנוען הרביעי שנהרג בימים האחרונים בכביש, וה-42 מתחילת השנה. מתחילת השנה נהרגו 212 אנשים בכביש, עשרה פחות מאותו יום בשנה שעברה.
יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר בעקבות התאונות כי "שלושה בני אדם נהרגו בשעה האחרונה בתאונות דרכים קטלניות, ואסור לעבור על כך לסדר היום. זו לא גזירת גורל אלא מחדל מתמשך. שנים של הזנחה מצד ממשלות ישראל דרדרו אותנו למקום האחרון והגרוע מבין כל מדינות אירופה בעשור האחרון. את תוצאות המחדל כולנו רואים ומרגישים בכל יום.
"כמה עוד משפחות שכולות צריכות לחוות צער וכאב עד שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ישימו בראש סדר העדיפויות שלהם את המאבק בקטל בדרכים? חייבים לאשר באופן מיידי את התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים ולתקצב אותה כדי להחזיר את ישראל למצב בו מספר ההרוגים בכבישים נמצא בירידה".
פורסם לראשונה: 23:13, 10.08.22