סוכנות הידיעות AP עברה על חוק המלחמה בטרור בארה"ב: כך טוענים קרובי קורבנות 7 באוקטובר וניצולי פסטיבל המוזיקה "נובה", שהגישו תביעה נגד הסוכנות לבית המשפט בפלורידה. לטענתם, סוכנות הידיעות "סייעה לחמאס על ידי שימוש בצלמי עיתונות עצמאיים שהוטמעו בפעילות הארגון ב-7 באוקטובר". ב-AP לא הגיבו לתביעה, אבל הכחישו בעבר את הטענות על מידע מוקדם על המתקפה.
2 צפייה בגלריה
חטיפת גופתה של שני לוק ב 7.10
חטיפת גופתה של שני לוק ב 7.10
תיעוד חטיפת גופתה של שני לוק בידי צלם AP
(צילום: AP Photo/Ali Mahmud)
2 צפייה בגלריה
יפה אדר
יפה אדר
תיעוד חטיפתה של יפה אדר
( צילום: AP Photo/Hatem Ali)
לפי כתב התביעה, "אין ספק שצלמי הסוכנות השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, וכי AP ידעה, או לכל הפחות הייתה צריכה לדעת, באמצעות בדיקת נאותות פשוטה, שהאנשים שהיא משלמת להם משויכים לחמאס, וכי הם משתתפים ותיקים ומלאים בטרור - שאותו גם תיעדו". התובעים מיוצגים על ידי המלכ"ר "המרכז הלאומי להסברה יהודית" (NJAC).
בתביעה מוזכרים שמותיהם של ארבעה צלמים עצמאיים שעבודתם נרכשה ופורסמה על ידי AP: חסן אסלייה, יוסוף מסעוד, חאתם עלי ועלי מחמוד. האחרון הוא הצלם העצמאי שחתום על תיעוד חטיפת גופתה של שני לוק ז"ל, והסעתה בטנדר בידי מחבלים. הצלם חאתם עלי תיעד את חטיפתה של יפה אדר לרצועת עזה. הצלם חסן אסלייה, תועד בעבר כשהוא מחובק עם מנהיג חמאס יחיא סינוואר, וכן כשהוא מחזיק רימון במהלך המתקפה.
כחודש לאחר המתקפה נחשף בתחקיר כי צלמים של סוכנויות הידיעות AP ורויטרס, ושל כלי תקשורת בינלאומיים נוספים תיעדו את המתקפה ב-7 באוקטובר והצטרפו למחבלי חמאס. ב-AP מסרו אז בתגובה לתחקיר: "לסוכנות לא הייתה כל ידיעה על התקיפות לפני שהתרחשו. תפקידה של AP הוא לאסוף מידע על אירועי חדשות ברחבי העולם, בכל מקום שבו הם מתרחשים, גם כאשר הם נוראיים וגורמים לנפגעים המוניים. הסוכנות משתמשת בתמונות שצולמו על ידי פרילנסרים ברחבי העולם, כולל בעזה".