3 צפייה בגלריה
יהודה דימנטמן
יהודה דימנטמן
יהודה דימנטמן וזירת הפיגוע
(צילום: רויטרס)
כתב אישום ראשון נגד אחד מחברי חוליית המחבלים שרצחה את יהודה דימנטמן: הפרקליטות הצבאית הגישה היום (ה') בבית המשפט הצבאי בשומרון כתב אישום נגד קטין פלסטיני שנאשם בעבירה של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לרצח, בגין הפיגוע שבו נרצח תלמיד ישיבת חומש יהודה דימנטמן, לפני כחודש וחצי. הנער שימש כנהג רכב המילוט ושני המחבלים שהיו איתו ירו מנשקי M-16. לפי האישום, הם תכננו לחטוף את הגופה.
על פי כתב האישום, נפגש הנער עם קרוב משפחתו מוחמד שאמר לו שיש לו "עבודה" בשבילו. כששאל הקטין מה העבודה, השיב מוחמד: "אנחנו רוצים לחנך את המתנחלים שאם מישהו מהם ייהרג הם לא יחזרו להתנחלויות". על מנת לבצע את הפיגוע רכשו השניים ב-2,800 שקלים "משטובה" - רכב שאינו תקין וירד מהכביש.

3 צפייה בגלריה
תיעוד מהחיפושים אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע בחומש
תיעוד מהחיפושים אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע בחומש
החיפושים אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע
(צילום: דובר צה"ל)
לפני הפיגוע סיירו השניים בשטח וכאשר הגיעו לצומת חומש החליטו כי שם יבצעו את הפיגוע. לאחר מכן נסעו לאזור כפר בוקרא והחליטו מה יהיה ציר מילוט. בהמשך תצפתו המחבלים על הצומת וביררו אם יש מחסומים וכוחות צבא. באחד הערבים הם אף הגיעו למקום על מנת לבצע את הפיגוע, אבל אז לא עברו במקום כלי רכב. באחד מהסיורים הציע הנאשם למוחמד כי אם הפיגוע יצליח והם יהרגו מתנחל הם ייקחו את גופתו ויחביאו אותה בשטח. לצורך כך איתרו מקום בסמוך לכפר בוקרא שבו תכננו להסתיר את הגופה.
בערב הפיגוע, סמוך לשעה 19:30, הבחין הנאשם ברכב עם גרר עושה את דרכו מההתיישבות חומש לעבר הצומת. אז שרק הנאשם לעבר מוחמד ומחבל נוסף, ונכנס לרכב בכדי להיות מוכן להימלט. הרכב ובו הצעירים האט, וכל אחד משני המחבלים ירו כ-20 כדורים לעברו. אלו פגעו בצווארו ובידו הימנית של דימנטמן.
3 צפייה בגלריה
האיזור בו הסתתרו המחבלים לפני פיגוע הירי
האיזור בו הסתתרו המחבלים לפני פיגוע הירי
האזור שבו הסתתרו המחבלים לפני פיגוע הירי
(צילום: אלישע בן קימון)
בשלב זה נוצר מעצור בנשק של אחד המחבלים והם הפסיקו את הירי. הם נמלטו לרכב שבו נהג הקטין, ובדרך הבינו מכלי התקשורת שהצליחו במזימתם הרצחנית. את כלי הנשק ששימשו אותם לקחו המחבלים, עטפו אותם בניילון נצמד והחביאו אותם בבור מתחת למדרגות ביתו של הנער המחבל. הם תכננו לבצע פיגוע נוסף עם כלי הנשק, אך נעצרו על ידי כוחות הביטחון לפני שהצליחו לעשות כן. כתבי אישום יוגשו נגד מעורבים נוספים, ובהם אותו קרוב משפחה מוחמד.
עו"ד חיים בלייכרעו"ד חיים בלייכרצילום: יריב כץ
עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מסר בתגובה כי "היום מתחיל ההליך המשפטי נגד חוליית המחבלים ושותפיהם אשר פעלו והתארגנו לאורך זמן כדי לרצוח יהודים בסדרת פיגועים. אנו נגיע עם המשפחות ונמשיך להיות חלק מההליך כדי לוודא שכל שותף לחולייה הרצחנית יקבל את העונש המרבי שניתן לתת. יש כאן מלחמה על זכות הקיום שלנו כעם יהודי חופשי בארצו, ובמלחמה צריך להילחם בכל הכלים".