איפה היימנוט? מאות שוטרים, חיילים ואזרחים מתנדבים ממשיכים הבוקר (שלישי) בחיפושים אחר הילדה היימנוט קסאו (9), שנראתה באחרונה ביום ראשון בערב בכניסה לבניין המגורים של משפחתה במרכז הקליטה ברחוב צה"ל בצפת. ל-ynet נודע מפי גורמים שמעורים בחקירה כי הילדה תועדה נכנסת למרכז הקליטה זמן קצר לפני שנעלמו עקבותיה. לחיפושים הצטרף שר העלייה והקליטה אופיר סופר, ולחפ"ק הגיע מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי.
המפכ"ל שבתאי אמר: "אנחנו נמצאים בחפ"ק בעקבות היעלמות הילדה. יש מיקוד מחוזי על-מנת לנסות לאתר את הילדה, יש חיבור עם הקהילה. כל כיווני החקירה נבדקים, גם במישור המודיעיני. אני תקווה שנמצא אותה מהר".

4 צפייה בגלריה
היימנוט קסאו
היימנוט קסאו
היימנוט קסאו

בלצ'או קסאו, אימה של היימנט, הפצירה: "תעזרו לי למצוא את הבת שלי. היא חזרה מהלימודים למרכז הקליטה, ונעלמה. נתנו לה לחלק מודעות בחירות לאנשים שגרים במרכז הקליטה, לעבור דלת-דלת. זה נראה שההיעלמות שלה הייתה מתוכננת ואני לא מבינה למה. אנחנו גרות שלוש שנים במרכז הקליטה ולא ראיתי דבר כזה שילדים נעלמים. בדרך כלל היא יוצאת לשחק, אבל לא רחוק ממרכז הקליטה. אני מבקשת מכולם לעזור לנו למצוא את הילדה שלי".
פרשים רכובים על סוסים, מתנדבי יחידת הכלבנים (יכ"ל) וכוחות רכובים ורגליים מחפשים בין בתי השכונה, בחדרי מדרגות, גני ילדים וגני שעשועים בניסיון למצוא קצה חוט שיוביל לתמונה ברורה יותר באשר לגורלה של הילדה.


מפקד המחוז הצפוני במשטרה ניצב שוקי תחאוכה הגיע הבוקר לחפ"ק החיפושים שהוקם במרכז הקליטה, והעביר את ניהול החקירה על היעלמות הילדה ליחידה המרכזית (ימ"ר) של המחוז. "לא בכדי המפכ"ל הגיע לכאן בזמן הבחירות", אמר ניצב תחאוכה. "הילדה זה הדבר הכי חשוב, נעשה הכול עד שנסגור מעגל".
שר העלייה והקליטה סופר, שהצטרף כאמור לחיפושים אחר הילדה במהלך הלילה החולף, אמר: "מדובר במקרה חריג וכואב ואני מתפלל לשובה. אני מחזק את השוטרים, החיילים, עובדי מרכז הקליטה והמתנדבים שמסייעים בחיפוש אחר הילדה היימנוט קסאו. כולנו תקווה ותפילה שנמצא אותה במהרה".
עדן מוצ'ה, דודתה של הילדה, ראתה אותה בפעם האחרונה ביום ראשון לפנות ערב. "אני מבקשת שעם ישראל יתפלל שתחזור בשלום ונשמח שמי שיכול יבוא לעזור לנו לחפש אותה". הדודה הוסיפה כי אחייניתה "ילדה חרוצה וחזקה, תלמידה טובה, האמא של הבית. היא מאוד בוגרת ואוהבת לעזור בכל דבר ולעמוד בכל משימה".
4 צפייה בגלריה
חיפוש אחר היימנוט קסאו הילדה הנעדרת בצפת
חיפוש אחר היימנוט קסאו הילדה הנעדרת בצפת
החיפושים אחר הילדה בצפת
(צילום: אפי שריר)
4 צפייה בגלריה
חיפוש אחר היימנוט קסאו הילדה הנעדרת בצפת
חיפוש אחר היימנוט קסאו הילדה הנעדרת בצפת
(צילום: אפי שריר)
4 צפייה בגלריה
חיפוש אחר היימנוט קסאו הילדה הנעדרת בצפת
חיפוש אחר היימנוט קסאו הילדה הנעדרת בצפת
שר הקליטה סופר בחפ"ק החיפושים
(צילום: דוברות יכ"ל)
משפחת הילדה עלתה לישראל לפני שלוש שנים, יש לה חמישה אחים והיא השלישית מבין כולם. אביה של הילדה נמצא בביקור משפחתי באתיופיה, האם שנמצאת בגפה ואינה דוברת עברית נשברת לפרקים מבכי ודאגה.
מהסוכנות היהודית, שמנהלת את מרכז הקליטה, נמסר: "צוות מרכז הקליטה מלווה את המשפחה מרגע היוודע דבר היעלמותה של היימנוט יחד עם עובדים סוציאליים של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית. אנו מסייעים למשטרת ישראל ככל שנדרש ולמתנדבים הרבים. כולנו מתפללים ומקווים יחד עם המשפחה לשמוע בשורות טובות במהרה".
"אנחנו עוסקים בחיפושים נרחבים כדי למצוא את היימנוט", אמר מפקד יחידת הכלבנים יקותיאל (מייק) בן יעקב. "זה מקרה מאוד חריג ואנחנו מבקשים לשתף את התמונה שלה, אם מישהו ראה משהו או יודע משהו ורוצה לסייע בצורה כלשהיא מתבקש לפנות אלינו".
בן יעקב אמר עוד: "המקרה הוא חריג ביותר ולא רק בגלל הזמן שחלף והגיל הרך של הילדה אלא בגלל שלא זכור לנו זה שנים רבות ילדה נורמטיבית שנעדרת כה הרבה זמן באזור אורבני בישראל, היכן שעוברים אנשים כה רבים. העובדה שטרם צפה אף לא עדות אחת מאוד מדאיגה. נתפלל ונקווה שנגיע אליה בזמן".
תיאור הנעדרת: גובהה 1.20 מטר, שיערה כהה, מבנה גופה רזה ועיניה כהות. היא לבשה מכנסיים בצבע ורוד ומעליהם חצאית שחורה וחולצה לבנה.
כל היודע דבר על מקום הימצאה מתבקש לפנות למוקד 100 של המשטרה או למשטרת צפת בטלפון 04-6978444.