איילת גולדין קאופמן, אחותו של סגן הדר גולדין שגופתו מוחזקת בידי חמאס מאז מבצע צוק איתן ב-2014, תוקפת הבוקר (חמישי) את מערך שו"ן (שבויים ונעדרים) שתפקידו לקיים את הקשר בין הצבא לבין המשפחות. אתמול הציג חמאס בעזה רובה שנטען שהיה שייך לקצין, ובריאיון לאולפן ynet אמרה אחותו: "אני לא יודעת אם אתם מדמיינים מה קורה להורים שמקבלים בתקשורת תמונות של חפצים של הבן שלהם. מערך השו"ן קרס. הכל אחיזת עיניים. הוא כבר לא קיים". צפו בסרטון בפתח הכתבה.
באירוע לציון 35 שנה לייסוד חמאס הציג אחד מפעילי הארגון, שעמד לצד המנהיג בעזה יחיא סינוואר, רובה "תבור" וטען שמדובר בנשקו של גולדין. סינוואר הצהיר שחמאס נותן לישראל זמן מוגבל להשלמת עסקת שבויים – ואיים כי אם לא תיחתם כזו, "ייסגר תיק ארבעת החיילים (השבויים והנעדרים) ונמצא דרך אחרת לשחרור האסירים שלנו".
2 צפייה בגלריה
ציון 35 שנים להקמת ארגון הטרור חמאס בעזה
ציון 35 שנים להקמת ארגון הטרור חמאס בעזה
חמאס מציג את רובה התבור, אתמול
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
אורון שאול, הישאם א-סייד, אברה מנגיסטו והדר גולדין
אורון שאול, הישאם א-סייד, אברה מנגיסטו והדר גולדין
אורון שאול, הישאם א-סייד, אברה מנגיסטו והדר גולדין
- איילת, אנחנו יודעים שירון בלום פרש מתפקיד מתאם השבויים והנעדרים, אבל אף אחד אחר לא פנה אליכם? "שתדע כל אם עברייה: אף אחד לא נלחם על החיילים. עם ישראל, ששולח שוב ושוב את טובי בניו להגן על הרעיון הציוני, רואה את הביזיון שמתרחש למעלה בממשלת ישראל. רק לפני כמה שבועות נחטפה גופתו של טירן פרו בשטחים וכל העדה הדרוזית נעמדה על הרגליים. את יודעת מה הם צעקו בהפגנות? 'טירן לא יהיה הדר גולדין'. ומה עשתה ממשלת ישראל? הפעילה את כל הכוח שיש לה, את כל מה שאנחנו צועקים כבר שנים: תפעילו את כל המנגנונים. תוך 30 שעות הגופה הוחזרה.
"אני פונה אליכם בתקשורת בתחינה: אל תהיו מלחכי פנכה של הפוליטיקאים. תראייני את ביבי ותשאלי אותו איזה מנוף לחץ הוא הפעיל? מה עשית בשביל להחזיר חייל גולני וחייל גבעתי שלך? תשאלו אותו את זה ואז תצלמו מאות משאיות שמגיעות יום יום למחסום ארז. המשאיות מביאות בטון וחמאס משתמש בזה לבניית בתים או לבניית מנהרות?
"אני מבקשת שאנשי האמת יעמדו על הערך כי זה מקריס את המדינה. ברגע שנילחם על הדר ועל אורון ועל אברה ועל הישאם – זו לא רק מלחמה בשבילנו המשפחות אלא בשביל הבן והבת שלך שמתגייסים. אני מאשימה את בנימין נתניהו ובני גנץ שהם לא נלחמים להחזיר את החיילים".