בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) את מעצרו של אליהו כהן (21) מבני ברק, שנעצר בסוף השבוע שעבר בגין כמה חשדות, בהם איומים על חוקר משטרה, חשד לפעולה בנשק או מתקן למטרת טרור, רכישה או החזקה של נשק שלא כדין וקשירת קשר לביצוע פשע. מעצרו הוארך ביומיים.
בתחילת החודש שעבר המשטרה פשטה יחד עם שב"כ על הישיבה שבה לומד כהן במודיעין עילית, וחשפה בחדרו מעין מעבדה לחומרי נפץ, שבה נמצאו חומרים שיכלו או תוכננו לשמש כמטעני חבלה. כהן נעצר בחשד כי רצה לייצר מטענים במסגרת הקמת "מחתרת חרדית", שתפעל לחימוש נוער הגבעות, אך שוחרר לאחר ימים ספורים.
2 צפייה בגלריה
אליהו כהן בבית המשפט
אליהו כהן בבית המשפט
אליהו כהן בבית המשפט
(צילום: חיים גולדיטש )
בהמשך נוצר קשר בינו לבין חוקר מימ"ר ש"י, שניסה ככל הנראה לגייס אותו כסוכן. עם זאת, כהן התרגז על החוקר ואיים עליו כי יכין מטעני חבלה ויפעיל אותם אם וכאשר שוטרים יבואו לעצור אותו.
נציג המשטרה בדיון, רס"ר עדיאל גרינוולד, טען כי "אנחנו בקשר עם כהן בעקבות התיק הקודם שכלל עבירות חמורות, בהן ניסיון לרכישת נשק, בניית מטענים והקמתה של 'מחתרת חרדית', כפי שהוא מכנה אותה, וחימוש אנשי הגבעות".
2 צפייה בגלריה
אליהו כהן בבית המשפט
אליהו כהן בבית המשפט
החשוד בדרכו לדיון
(צילום: חיים גולדיטש )
עו"ד אסף גונןעו"ד אסף גונןצילום: אופיר הראל
בא כוחו של כהן מטעם ארגון "חוננו", עורך הדין אסף גונן, טען בדיון כי "מדובר בתלמיד ישיבה צעיר ללא עבר פלילי. החוקרים הבינו כבר לפני חודש שמדובר בצעיר בעל רקע משברי, והוא שוחרר בהסכמה לאחר שלא התגבשה נגדו תשתית ראייתית". עוד ציין כי בדיקת המשטרה העלתה כי הפריטים שנתפסו בחזקתו של כהן "אינם עולים עד כדי מטעני חבלה ואינם מסוכנים", וכך הביאו לשחרורו מהמעצר.
גונן טען בהמשך כי היחידה החוקרת ניצלה את מצבו הנפשי לכאורה של מרשו: "חוקר הימ"ר לחץ עליו, ובתגובה מרשי איים על החוקר איום סרק, כדי שיניח לו".