שמונה בני אדם נהרגו ומאות נפצעו הלילה (שבת) בערב הפתיחה של פסטיבל המוזיקה "אסטרוורלד" שמתקיים ביוסטון, טקסס, בסוף השבוע. לפי דיווחים בארה"ב, השמונה ככל הנראה נרמסו למוות בשעה ש-50 אלף צופים התקרבו אל הבימה המרכזית. "הקהל התחיל ללחוץ קדימה לכיוון הבמה", אמר ראש שירותי הכבאות המקומיים של יוסטון, שציין כי 17 פצועים הועברו לבתי חולים, בהם 11 במצב קשה. לפי דיווחים בארה"ב, בין הנפגעים גם ילדים כבני 10.
1 צפייה בגלריה
אנשים נמחצים ביציאה מהפסטיבל
אנשים נמחצים ביציאה מהפסטיבל
(צילום: KHOU 11)
אל המקום הגיעו כוחות רבים של משטרה וכבאות. מפקד המשטרה המקומית, סמואל פנה, אמר כי מארגני הפסטיבל עצרו אותו ברגע שנראה היה שאנשים נפגעו. "לאף אחד אין תשובות כרגע", הוא הוסיף בהתייחס לשמועות שמסתובבות בכל הנוגע לנסיבות מותם של ההרוגים. "זה לא הוגן כלפי הפקת האירוע או כל אחד אחר שהיה מעורב בו". פנה ציין כי הקהל החל לדחוף קדימה לכיוון הבמה, מה שהוביל לפציעתם של צופים. "אנשים איבדו הכרה, והמהומה החריפה כשהוכרז אירוע רב נפגעים", הוא הוסיף.
הרשויות ביוסטון הקימו מרכז לאיתור נעדרים עבור משפחות שלא הצליחו ליצור קשר עם קרוביהן. מפקד המשטרה ציין כי אף שצוותי רפואה היו במקום שבו התקיימה ההופעה, ברגע שהחלו צופים להימחץ - הצוותים לא עמדו בעומס. "אנחנו הולכים לחקור ולגלות. נמצא בדיוק מה קרה - מה גרם לדוחק", הוא הוסיף.
כלי תקשורת ביוסטון דיווחו כי לתקרית הקטלנית קדם דוחק כבד בכניסה. בתיעוד מהמקום שפורסם ברשת KHOU 11 המקומית נראו צופים רבים דוחפים בכניסה, כשחלקם מדלגים מעל צופים אחרים שנפלו כתוצאה מהדוחק. מפקד המשטרה אמר כי אין קשר בין האירועים.
לפי דיווחים בארה"ב, מאות נכנסו בתוך זמן קצר דרך הכניסה, הרסו את המגנומטרים ואת אזורי הבידוק שהוצבו בכניסה - והמשיכו בריצה אל מקום ההופעה. עיתון מקומי דיווח שכ-50 אלף בני אדם השתתפו בפסטיבל. ההופעה שבה נהרגו האנשים הייתה של הראפר טראוויס סקוט, שהוא מארגן הפסטיבל. "אסטרוורלד" הוא פסטיבל מוזיקה בן יומיים, שאמור היה להתקיים גם מחר. כל הכרטיסים אליו נמכרו. בעקבות התקרית הלילה, בוטל היום השני של ההופעות.
"הלבבות שלנו שבורים", אמרה השופטת המחוזית לינה הידלגו במסיבת עיתונאים לצד מפקד המשטרה ומפקד שירותי הכבאות. "אנשים הולכים לאירועים האלה כדי ליהנות ומחפשים הזדמנות להשתחרר. זה לא מסוג האירועים שאתה הולך אליהם ומצפה להרוגים".