2 צפייה בגלריה
עמר בר לב, אבנר הררי
עמר בר לב, אבנר הררי
השר עמר בר-לב והעבריין אבנר הררי
(צילום" אלכס קולומויסקי, יובל חן)
העבריין אבנר הררי שלח השבוע מכתב לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, באמצעות עורך דינו שי רודה, שבו הזמין הררי את בר לב לבקרו בבית המעצר. הסיבה: הררי מוחזק, כמו רוב האסירים בישראל, בתא ללא מזגן - וביקש שהשר יגיע לתאו כדי לבחון האם הדבר תקין בעיניו.
"מרשי מלין על תנאי הכליאה הקשים והבלתי נסבלים בבית המעצר רימונים שבמסגרתם שוהים האסירים בתאיהם בתנאי חום כבד וללא מזגן", נכתב. בהמשך הדברים מסביר עו"ד רודה כי הדבר הוביל לכך שמרשו סובל ממחנק וכי בריאותו, כמו גם שנתו, נפגעות.
מרבית בתי הסוהר בארץ ממוקמים במבנים ישנים. החדשים שבהם נבנו לפני כ-30 שנה. ברובם אין מזגנים בתאי האסירים, ואם יש מזגן הוא מוצב במסדרון או בשטח ציבורי בתוך הכלא. מאז בניית בתי הסוהר המזגנים לא הוכנסו לתאים, בעיקר בשל חוסר מימון. בנוסף, קיים חשש כי מערכות החשמל הישנות במבנים לא יוכלו לעמוד באספקת הזרם הנדרשת להפעיל כל כך הרבה מזגנים.
הררי (66) נמצא במעצר כבר ארבע שנים וחצי - דבר נדיר במושגי העולם הפלילי - אחרי שנעצר על-ידי היחידה המרכזית במשטרת מחוז תל אביב בחשד שהיה מעורב בהנחת מטעני חבלה במכוניות של כמה דמויות מוכרות, בהן הזמרת מרגלית צנעני. הררי, שמכחיש את החשדות נגדו, עצור עד תום ההליכים נגדו - ובינתיים הוא שוהה מזה ארבע שנים וחצי בבית המעצר.
במכתב ששלח עו"ד רודה בשם מרשו הוא טוען כי הררי מוחזק בתנאים קשים וכי על שירות בתי הסוהר לפתור סוגייה זו. עוד הוזכר כי הכנסת מאוורר לתא לא תפתור את הבעיה, שכן היא לא יעילה במזג אוויר חם שכזה. "מרשי מוחזק בתנאים בלתי אנושיים", כותב הפרקליט בסיום מכתבו. "חובת שב"ס למצוא פתרון שיוביל להורדת הטמפרטורות בתאו".
2 צפייה בגלריה
  ערכי הדין שי רודה ומיטל יתאח
  ערכי הדין שי רודה ומיטל יתאח
ערכי הדין שי רודה ומיטל יתאח
לאחר הבקשה הזו הגיע החלק המפתיע של המכתב: במטרה לגרום לכך שהשר לביטחון פנים יבין את המצוקה - הררי הזמין אותו לביקור בתאו בבית המעצר. "לצורך קבלת התמונה המלאה של המציאות העגומה שבה נרמסים זכויותיהם של העצורים במחי יד, מוזמן כבוד השר לבקר בעצמו בתא שבו כלוא מרשי ולהתרשם מהתנאים באופן בלתי אמצעי", נאמר.
עו"ד שי רודה, המייצג את הררי יחד עם עו"ד מיטל יתאח, אמר אתמול (שני) ל-ynet כי "המצב גורם גם לעצבנות שיכולה להוביל למתח בין האסירים, וזה שיקול נוסף שחייבים לקחת בחשבון. אני מקווה שהשר ירים את הכפפה ויבוא לבקר את מרשי בתאו ויראה את התנאים הבלתי אנושיים שבהם הוא מוחזק".
מטעם השר לביטחון פנים עמר בר-לב נמסר: "לשכת השר קיבלה את פנייתו של הררי. הנושא בבחינה והועבר לקבלת תשובות מנציבת שירות בתי הסוהר".
פורסם לראשונה: 22:23, 19.07.21