2 צפייה בגלריה
סמ"ש רוס אלישבע רוז איידה לובין
סמ"ש רוס אלישבע רוז איידה לובין
סמ"ש רוס אלישבע רוז איידה לובין
(צילום: דוברות המשטרה )
רוס אלישבע רוז איידה לובין, לוחמת מג"ב בת 20 שנפצעה אנושות הבוקר (שני) בפיגוע הדקירה בפתח תחנת משטרת שלם בירושלים מתה מפצעיה.
סמל-שני לובין הייתה לוחמת בודדה שעלתה בגפה לארץ באוגוסט 2021 מארה"ב, והתגייסה לשירות קרבי במג"ב במרץ 2022. עם סיום הטירונות היא שובצה בגדוד העיר העתיקה במג"ב ירושלים. היא התגוררה בקיבוץ סעד שבעוטף עזה. מהמשטרה נמסר כי חבריה של לובין לפלוגה סיפרו על "לוחמת אמיצה, מקצועית, ערכית, חברותית, חייכנית וטובת לב, החפצה לעזור לכל אדם. היא הייתה הראשונה להירתם לכל משימה למען הגנת המדינה".
המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי אמר כי "רוז היא החלל ה-59 של משטרת ישראל במלחמה הנוכחית, כולם גיבורי וגיבורות ישראל שעמדו בעוז במשימת ההגנה על מדינת ישראל בכל הגזרות. שמעתי ממפקדיה של רוז את סיפורה המרגש על כך שעלתה בגפה לארץ לפני יותר משנתיים כדי לשרת כלוחמת מג"ב בשירות קרבי מאתגר, רחוק ממשפחתה שנמצאת בארה"ב מתוך אהבת הארץ, המדינה והמדים ומתוך שליחות מעוררת הערצה. שמעתי ממפקדיה הבוקר בזירה על לוחמת בעלת אומץ לב, נחישות שערבות הדדית היא מבחינתה ערך עליון. משטרת ישראל תלווה את משפחתה ותנציח את זכרה".

המחבל, נער בן 16 משכונת עיסאוויה במזרח ירושלים, חוסל במקום. בשעה 08:10 בערך, הסתער המחבל בריצה לעבר כוח מג"ב שפעל מחוץ לתחנת שלם עם סכין שלופה בידו, ודקר מספר פעמים בפראות לוחמת מג"ב שפעלה במקום. בתוך שניות בודדות, לוחמי מג"ב שהיו עמה ניטרלו את המחבל בירי וחיסלו אותו.
פרמדיק מד"א נדב טייב, שהגיע לזירת הפיגוע סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעירה בשנות ה-20 מחוסרת הכרה וגבר כבן 20 מתהלך. מיד התחלנו בטיפול רפואי ופינינו אותם לבית החולים הר הצופים הסמוך".
2 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדקירה
זירת פיגוע הדקירה
כוחות המשטרה בזירת הפיגוע
(צילום: שלו שלום)
כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הוזעקו לזירה והחלו באיסוף ממצאים וחקירת הפיגוע. הסכין הגדולה שעמה בוצע פיגוע הדקירה נתפסה בזירה. מפכ"ל המשטרה ,רנ"צ יעקב שבתאי, הגיע לזירה בסמוך וקיים הערכת מצב. שעות אחרי הפיגוע, עצרו כוחות המשטרה כמה חשודים נוספים, מקרוביו של המחבל, במטרה לבדוק קשר למחבל ולפיגוע. החשודים נלקחו לחקירה בימ"ר ירושלים.
בחודש שעבר, ימים ספורים לאחר הטבח ביישובי עוטף עזה, נפצעו שני שוטרים באורח קשה וקל בפיגוע ירי בסמוך לאותה תחנת משטרה. עדי ראייה ששהו סמוך לזירת הפיגוע סיפרו כי המחבל הגיע למקום ברכב, החנה ליד התחנה - ופתח באש לעבר השוטרים. המחבל, חאלד אל-מוחתסב, בן 21 מבית חנינא שבמזרח ירושלים, ניסה להימלט לכיוון סולטאן סולימאן בריצה, אך "השוטרים חתרו למגע - וחיסלו אותו בירי".