ההפגנה ברחוב קפלן בתל אביב לא התקיימה אמנם במתכונתה הרגילה, לראשונה אחרי 18 שבתות ברציפות, אבל במוקד המחאה המרכזי נגד המהפכה המשפטית עדיין מחו אלפי בני אדם - ורבבות נוספים הפגינו במוקדים הנוספים.
אמש החליטו מארגני המחאה כי עקב המשך מבצע "מגן וחץ" והחשש מירי רקטות, ההפגנה השבועת בקפלן תידחה. אבל חלק מהארגונים - ובהם "החזית הוורודה" ו"עומדים ביחד" - החליטו בכל זאת לקיים הפגנה בתל אביב. המוחים חסמו את צומת עזריאלי, במשטרה הודיעו להם כי מדובר בהפגנה לא חוקית ואחר כך הם התפנו.
"אין דמוקרטיה, אין יוניקורנים", נכתב על הכרזה בצעדה מרחוב דיזנגוף לקפלן - ברמיזה ברורה לפגיעה בהייטק עקב המהפכה המשפטית, ולהופעה הערב של נועה קירל באירוויזיון. על חלק מהשלטים נכתב: "מה עם החיים עצמם?" ו"לא על הגב שלנו".


על רקע ביטול ההפגנה המרכזית בתל אביב והפגנות נוספים בדרום ובשפלה, קראה "מחאת העם חיפה", המארגנת את ההפגנות בעיר, לכל המפגינות והמפגינים להגיע לצומת חורב. אלפים רבים השתתפו בהפגנה הערב בחיפה.
"אנו מחבקים את תושבי הדרום ועוטף עזה", אמרו המארגנים. "ישראל נמצאת במרחק יממה מדיקטטורה, כשהחשש שממשלת הזדון תמשיך בחקיקת ההפיכה גדל מידי יום. המחאה היא כיפת הברזל של הדמוקרטיה". הפגנות גדולות יחסית נוספות התקיימו בכפר סבא, באור עקיבא ובצומת כרכור.
בצומת בית דגן הותקף מפגין. אחד המוחים במקום, איציק סלמה, סיפר: "צעירים שרכבו על אופנוע לא אהבו שמצלמים אותם והם תקפו את אחד המפגינים בבעיטות ואגרופים. הם חטפו לו את הסלולרי וזרקו אותו לרצפה".
3 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
צועדים לקפלן, בהפגנה בתל אביב
(צילום: עמיר טרקל)
3 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה
אלפים בחיפה
(צילום: דרור גלבוע)
3 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית באור עקיבא
הפגנה נגד המהפכה המשפטית באור עקיבא
מפגינים באור עקיבא
(צילום: שרון צור )
בין ההפגנות שבוטלו גם גם המחאה המרכזית בדרום, בבאר שבע. אבל במקביל התקיימו הפגנות קטנות יותר ביישובי הפריפריה בנגב ובערבה. בערד הפגינו עשרות תושבים בכניסה לעיר ובצומת הערבה הפגינו בודדים, וכך גם ביישובים בערבה הדרומית ובהם יוטבתה, סמר, באר אורה ונוספים.
גם במועצה האזורית תמר הפגינה קבוצה קטנה של מוחים מעין גדי. אחת ממשתתפות ההפגנה בעין גדי אמרה כי "יש מצב רוח רע בגלל המצב, אבל לא מוותרים. ממשיכים. התחושה של מי שהפגין הוא שדווקא עכשיו צריך. מלחמה ומבצעים נוטים להקהות קצת את החושים, כאילו הכול בסדר. אבל שום דבר לא בסדר".
ההחלטה על ביטול ההפגנה בקפלן התקבלה על רקע הביקורת על קיומו של "נשף רוק", שלשום בפארק הירקון. להופעת הענק של אביב גפן, שחגג יום הולדת 50 באותו יום, הגיעו 40 אלף איש - שהונחו לפני כן לשכב על הקרקע במקרה של אזעקה.