ראש הממשלה בנימין נתניהו מבהיר אחר הצהריים (רביעי), הדיווחים על הארכת הפסקת האש עם חמאס בכמה ימים נוספים כי אחריה "ישראל תחזור להילחם עד הסוף", כלשונו. "מתחילת המלחמה אני קבעתי שלושה יעדים - חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו ולהבטיח שעזה לעולם לא תחזור להיות איום על ישראל. שלושת היעדים האלה עומדים בעינם".
נתניהו: "נחזור ללחימה. אין מצב שלא"
(צילום: איתי בית-און, לע"מ)

3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת מצב בקבינט המדיני ביטחוני בקריה בתל אביב
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת מצב בקבינט המדיני ביטחוני בקריה בתל אביב
"החיילים עומדים מאחורי המדיניות הזו. חוזרים להילחם עד הסוף"
(צילום: חיים צח / לע״מ)
הכותרת
ארה"ב, מאחורייך: האינטרס הסיני במלחמה
24:59
הוא התייחס להשבת עשרות החטופים בחמשת הפעימות הראשונות, לקראת הפעימה השישית שצפויה הערב: "אנחנו השגנו הישג גדול מאוד - החזרת עשרות רבות של חטופינו. לפני שבוע זה היה נשמע דמיוני, אבל השגנו את זה. אבל בימים האחרונים אני שומע שאלה - האם לאחר מיצוי השלב הזה של החזרת חטופינו, ישראל תחזור ללחימה? אז התשובה שלי היא חד-משמעית כן".
נתניהו הדגיש, רגע לפני שמזכיר המדינה אנתוני בלינקן מגיע לישראל בפעם הרביעית מתחילת המלחמה, כי אין זו עמדתו בלבד, אלא עמדת הקבינט כולו. "אין מצב שאנחנו לא חוזרים ללחימה עד הסוף. זו המדיניות שלי, הקבינט כולו עומד מאחוריה, הממשלה כולה עומדת מאחוריה, החיילים עומדים מאחוריה, העם עומד מאחוריה - זה בדיוק מה שנעשה".
גם שר הביטחון יואב גלנט אמר דברים דומים לנתניהו, והודיע כי "אם יש למישהו ספק - בקרוב מאוד נמשיך בפעולה הקרקעית בכל רחבי עזה". בביקור במנהלת המרכבה והרק"ם (רכב קרבי משוריין) של משרד הביטחון, אמר גלנט: "ראיתי מקרוב כיצד מחזירים את כל הטנקים לכשירות. התוצאות מרשימות מאוד. בקרוב הטנקים, הנמ"רים וכל כלי הרק"ם האחרים יחזרו לפעולה בכל רחבי עזה. אם יש למישהו ספק, בקרוב מאוד אנחנו נמשיך, נתמרן ונגיע עד להכרעת האויב ולהחזרת החטופים לביתם".
3 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן
מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן
יגיע מחר לישראל. בלינקן
(צילום: JONATHAN ERNST / POOL / AFP)
3 צפייה בגלריה
דובר משרד החוץ של קטאר
דובר משרד החוץ של קטאר
דובר משרד החוץ של קטאר
דובר משרד החוץ של קטאר אמר לרשת CNN כי קטאר "אופטימית מאוד" לגבי הארכת ההפוגה בין ישראל לחמאס, ולדבריו הכרזה בעניין יכולה להגיע תוך שעות. לדברי מג'ד אל-אנסארי, "אנחנו מקווים שתוך שעות יהיה לנו שחרור של הקבוצה האחרונה (של החטופים), אבל שגם נוכל להכריז על הארכה. אנחנו מאוד אופטימיים שיהיו לנו חדשות טובות לחלוק היום". אל-אנסארי ציין כי המגעים להארכת ההפוגה ממשיכים להתקיים - וכי אם אכן תוארך ההפוגה, התנאים יהיו דומים לאלה שבהם נקבעה ההפוגה עד כה - כולל שחרור של 10 חטופים מדי יום.
הוא נשאל גם על שחרור אפשרי של גברים ושל חיילי צה"ל, וציין כי הנושאים עלו וייתכן שאלה ישוחררו בעתיד הקרוב. "הצבנו עדיפות לאלו שנמצאים בסיכון הגבוה ביותר בקרב החטופים. אנו מתקדמים לקראת שחרור אזרחים (גברים), ולאחר מכן לנהל דיונים ארוכים יותר לגבי חיילים".

הצלב האדום טרם ביקר חטופים בעזה

נציגי הצלב האדום בעזה עדיין לא ביקרו את החטופים שמוחזקים על ידי חמאס בעזה. כך אישרו לרשת CNN כמה מקורות. מדובר בהפרה של ההסכם בין ישראל לחמאס שהביא להפסקת האש, ובו נקבע כי הצלב האדום יוכל לבקר את החטופים עד סיומו של היום הרביעי להסכם.
גורם המעורה בפרטים אמר ל-CNN כי ארה"ב לחצה על קטאר שתבקש מחמאס לאפשר לצלב האדום גישה לחטופים, ותעביר גם סימן חיים מהם. אלא שחמאס עד כה לא אפשר זאת. יחד עם זאת, אחד המקורות טען בפני CNN כי העובדה שהצלב האדום עדיין לא ביקר את החטופים לא יעצור את המשך ההפוגה.
דובר הצלב האדום ג'ייסון סטרזיוסו אמר ל-CNN כי ארגונו אינו חלק במו"מ בין ישראל לחמאס, ואחראי רק על "יישום צעדים ששני הצדדים אומרים שהסכימו עליהם". לדבריו, "אנחנו מוכנים לבקר את החטופים ולבדוק את שלומם ולהעביר תרופות, אבל רק אם יהיה לנו אישור. אנחנו לא יודעים איפה החטופים מוחזקים ולא נכפה את עצמנו - פעולה שתסכן את החטופים".