אם אמריקנית שהייתה משוכנעת כי היא "אלה שנשלחה לכדור הארץ", והשתייכה לכת המאמינה ביום הדין, הורשעה אתמול (יום ו') ברצח שני ילדיה, ובקשירת קשר לרצח אשתו לשעבר של בעלה.
לורי ואלוו בת ה-49 הורשעה בסופה של חקירה שנמשכה שלוש שנים. היא עשויה להישלח למאסר עולם ללא אפשרות לחנינה. בעלה, צ'אד דייבל, יישפט גם כן על שלושת מקרי הרצח.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב לורי ואלוו אמא אלוהים הורשעה ברצח ילדיה
ארה"ב לורי ואלוו אמא אלוהים הורשעה ברצח ילדיה
לורי ואלוו ושני ילדיה
(צילום: AP)
הפרשה החלה בסוף 2019, עם היעלמות ילדיה של ואלוו - ג'ושוע, ילד מאומץ בן שבע, וטיילי בת ה-17. מי שדיווחו על היעלמותם היו סבא וסבתא של ג'ושוע. ואלוו נעצרה בחשד לנטישת ילדיה, ובמהלך חקירתה נחשף כי בשנים האחרונות היא החזיקה ב"אמונות דתיות קיצוניות", וכי בשנים האחרונות הלכו לעולמם כמה מקרוביהם של ואלוו ודייבל - בהם תמי, אשתו הראשונה של דייבל.
מי שהזהיר מלורי עוד לפני מעצרה היה צ'רלס ואלוו, בעלה לשעבר. השניים התחתנו ב-2006 וגידלו יחד את טיילי, בתה של לורי מנישואים קודמים. ב-2014 אימצו את ג'ושוע, הנכד של אחותו של צ'רלס. ב-2017 נחשפה לורי לספריו של דייבל - שהנהיג כת מורמונית קיצונית שנערכה ליום הדין.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב לורי ואלוו אמא אלוהים הורשעה ברצח ילדיה
ארה"ב לורי ואלוו אמא אלוהים הורשעה ברצח ילדיה
לורי ואלוו. עשויה להישלח למאסר עולם בלי אפשרות לחנינה
(צילום: AP, AFP)
לורי, שגדלה במשפחה מורמונית, פגשה לראשונה את דייבל ב-2018. כעבור שנה פנה בעלה צ'רלס למשטרה, ודיווח שאשתו הפכה לאדם מעורער שחושבת שהיא אלה. צ'רלס, שהתגורר באותה תקופה עם לורי באריזונה, דיווח כי אשתו ניסתה לרצוח אותו. בסופו של דבר הוא התגרש ממנה.
צ'רלס טען כי לורי פיתחה אמונות המתאימות לכתות, והייתה בטוחה שהיא "אלה שנשלחה לבצע את משימת ה-144 אלף בהתגלות השנייה של ישו ביולי 2020". מדובר באמונה של מאמינים נוצרים שונים, שלפיה 144 אלף מהמאמינים יקומו לתחייה במהלך האפוקליפסה ויזכו לחיי נצח בגן עדן.
3 צפייה בגלריה
צ'אד דייבל
צ'אד דייבל
צ'אד דייבל. הגופות של הילדים נמצאו בבית באיידהו
(צילום: AP)
בספטמבר 2019 לורי ושני ילדיה עברו להתגורר בעיירה באיידהו שסמוכה למקום מגוריו של דייבל ורעייתו דאז תמי. באותו חודש שני הילדים נראו לאחרונה. באוקטובר 2019 תמי הלכה לעולמה במפתיע, לכאורה בנסיבות טבעיות. בנתיחת גופתה התברר שהיא מתה כתוצאה מחניקה כשישנה.
כמה שבועות אחרי מותה של תמי, צ'אד ולורי התחתנו ועברו להוואי. לורי נעצרה בהוואי בגין נטישת ילדיה. הגופות של שני הילדים נמצאו ביוני 2020 בבית שבו התגורר דייבל באיידהו. לפי התביעה, "האמונות הדתיות" של ואלוו ודייבל הן בין הגורמים למעשי הרצח שבהם הואשמו. השניים התייחסו לבני אדם כאל רוחות "רעות" או "טובות", והגדירו את מי שרוחות רעות השתלטו עליהם כ"זומבים". לשיטתם, הדרך היחידה לשחרר את נשמתו של מי שרוח רעה השתלטה עליו היא לרצוח אותו.