הקואליציה ממשיכה לנסות ולגבש מתווה שיסדיר את הפטור מגיוס שניתן לתלמידי הישיבות, כשבצל ההצהרות הלוחמניות מצד רבנים - מתברר שנציגי החרדים הסכימו לכלול בחוק יעדים מוגדרים וגם סנקציות כלכליות על ישיבות שתלמידיהן לא יתגייסו.
אחת האפשרויות שעלו במסגרת המשא ומתן היא לקבוע יעדי גיוס של 25% גידול במספר המתגייסים היום, אך המספרים הסופיים טרם הוחלטו.

יצוין כי עדיין לא סוכם סופית האם היעדים יעוגנו בחוק או בהחלטת מממשלה. לטענת חברי כנסת בליכוד, שלדעתם מצטרפים גם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ, יעדים שייקבעו בהחלטת ממשלה הם חסרי משמעות וניתנים לשינוי בכל רגע. לכן, לדבריהם, הם יתעקשו שההחלטה תעבור בחוק.
מתנועת "אחים לנשק" נמסר בתגובה: "לא נשלים עם עוד מתווה של קומבינות - כל אחד צריך לשרת בשירות צבאי או אזרחי. היעדים והסנקציות צריכים להיות מעוגנים בחוק עם שיניים. העובדה שאחרי 7 באוקטובר ממשיכים עם קומבינות השתמטות היא מבישה והציבור בישראל לא יקבל אותה".
בינתיים, בירושלים התכנסו אלפי מפגינים מהפלג הירושלמי הקיצוני לעצרת רשמית ראשונה נגד הגיוס. על במת הנאומים תקפו נציגי הפלג את נציגי החרדים על עצם קיום הדיונים וההסכמה לגיוס חלקי, וחזרו על סיסמאות המחאה: "נמות ולא נתגייס, נלך לכלא ולא לצבא".
בחודש שעבר הוציא בג"ץ צו ביניים שבמסגרתו קבע כי לא יועברו תקציבים לישיבות עבור תלמידים שקיבלו צו גיוס ולא התגייסו. בחודש יוני הקרוב ייערך דיון בהרכב מורחב של תשעה שופטים בנוגע לשאלה אם להפוך את צו הביניים הזמני - למוחלט. הדיון ייערך כחלק מעתירות הדורשות לחייב אכיפת גיוס תלמידי ישיבות ולשלול תקציבים ממוסדות שתלמידיהן לא מתגייסים.