2 צפייה בגלריה
רון שקד
רון שקד
מתנדב ביחידת יהל"ם. רון שקד
"דווקא בגלל היותי על הרצף וההקפדה שלי על הפרטים הקטנים - ניצלתי מהטבח הנורא בקיבוץ": כך אמר ל-ynet רון שקד (21) תושב קיבוץ נחל עוז, שניצל מטבח חמאס ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר. רון, אשר מאובחן כאמור על הרצף האוטיסטי, ניצל מהטבח הודות לנטייתו לשים לב לפרטים הקטנים, כאשר הזעיק את אביו שיפנה אותו מדירתו - רק לאחר שהחלון בחדר המוגן לא נסגר באופן מושלם.
רון העיד כי הצורך שניקר בו לסגור את החלון כהלכה נובע מהיותו על הרצף האוטיסטי, שכן אנשים עם אוטיזם נוטים לשים לב במיוחד לפרטים הקטנים, והכל צריך להתבצע לפי הספר וללא עיגולי פינות - ותכונה זו הצילה את חייו. רון משרת כחייל מתנדב בצה"ל בתוכנית "גדולים במדים" של עמותת "יד לילד המיוחד", ביחידת הלוגיסטיקה של יחידת יהל"ם השייכת לחיל ההנדסה הקרבית של צה"ל. תפקידו של רון כולל בין היתר עבודה במחסני הלוגיסטיקה של היחידה, והאחריות לוודא שהחיילים מחזיקים בכל הציוד שלו הם זקוקים לפני יציאתם למשימה.
2 צפייה בגלריה
רון שקד
רון שקד
רון והוריו הסתגרו בממ"ד בביתם, לאחר שהמחבלים פלשו לנחל עוז
קיבוץ נחל עוז מספק יחידות דיור לחיילים הממוקמות ליד שער הקיבוץ, ושם רון התגורר במהלך סופי השבוע. בבוקר ה-7 באוקטובר, עם תחילת ירי הטילים, רון העיד כי הייתה לו תחושה מאוד לא טובה. לאחר שלא הצליח לסגור היטב את החלון של החדר המוגן ביחידת הדיור שלו, רון התקשר לאביו, שגר בקרבת מקום. דקות בודדות לאחר שאביו אסף אותו, מחבלים פרצו לבתים הסמוכים ליחידת הדיור של רון, רצחו חלק מחבריו וחטפו אחרים.
רון התקשה לתאר במילים את תחושותיו בעת שהסתגר יחד עם הוריו בממ"ד שבביתם במהלך הטבח. מחבלי החמאס פרצו גם לבית הוריו, אך לא הצליחו להיכנס לממ"ד, שם רון והוריו הקפידו לאחוז בכוח את ידית הדלת. המחבלים ניסו לפרוץ לממ"ד דרך החלון, אך מסיבה לא ידועה הפסיקו פתאום, רגע לפני שהצליחו לחדור לחדר המוגן. "דווקא בגלל היותי על הרצף וההקפדה שלי על הפרטים הקטנים - ניצלתי מהטבח הנורא בקיבוץ", אמר רון.
זמן קצר לאחר הטבח חזר רון לשירותו הצבאי ביהל"ם. בנוסף, הוא גם יוצא עם חבריו ב"גדולים במדים" לחלק טאבלטים לילדים עם צרכים מיוחדים מעוטף עזה, במסגרת פרויקט ענק של עמותת "יד לילד המיוחד", שבו חולקו כבר יותר מ-2,000 טאבלטים. תוכנית "גדולים במדים" משלבת כיום יותר מאלף צעירים עם צרכים מיוחדים ב-70 בסיסי צה"ל בכל הארץ, ומהווה עבורם מקפצה לשילוב עתידי בקהילה ובעולם התעסוקה.