גורמים בכירים בטורקיה דיווחו היום (חמישי) שהמנהיג החדש של דאעש נלכד בפשיטה בבית באיסטנבול. באתר "בלומברג" פורסם שלפי אותם בכירים טורקים, שוטרים מהיחידה ללוחמה בטרור ואנשי מודיעין עצרו את ראש ארגון הטרור, שידוע בשם אבו חסן אל-האשימי אל-קוריישי.
אל-קוריישי הפך למנהיג דאעש אחרי שהמנהיג הקודם של ארגון המדינה האיסלאמית, אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי, פוצץ את עצמו במהלך פשיטה אמריקנית באידליב שבסוריה. המנהיג שנודע גם בכינוי עבדאללה קרדאש נהרג בפשיטת כוח קומנדו אמריקני על כפר במחוז אידליב בתחילת פברואר. הוא נהרג בשלבים הראשונים של הפשיטה, כאשר הפעיל פצצה שבה נהרגו הוא ובני משפחתו. במהלך הפשיטה התחוללו קרבות קשים בין הלוחמים לבין החמושים המקומיים.
2 צפייה בגלריה
אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי
אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי
המנהיג שנהרג בפברואר, אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי
(צילום: AFP)
האתר הטורקי OdaTV, שפרסם את הדיווח על מעצר מנהיג דאעש באיסטנבול, דיווח שנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן קיבל עדכון על לכידת מנהיג דאעש וצפוי להודיע על המעצר בימים הקרובים.
הבכירים הטורקים מסרו שמנהיג ארגון הטרור נתפס באיסטנבול אחרי מעקב ממושך ותצפיות על הבית שבו הוא שהה. בדיווח של OdaTV לא נאמר אם המשטרה פתחה באש בזמן הפשיטה.
2 צפייה בגלריה
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה ארדואן. "יודיע על המעצר בימים הקרובים"
(צילום: רויטרס)
דאעש הודיע על זהות המנהיג החדש בחודש מרץ, אז אישר לראשונה את מותו של המנהיג הקודם - יותר מחודש אחרי שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע שראש ארגון הטרור נהרג. כמו בפעמים הקודמות, גם הפעם לא פרסם דאעש פרטים על מי שנבחר לעמוד בראש הארגון או את שמו האמיתי.
בשנים האחרונות נאבקים הכוחות הטורקיים בג'יהאדיסטים של דאעש בסוריה, באזורים שקרובים לגבול בין המדינות, ומתמודדים עם פעילי הארגון גם בשטח טורקיה. הדיווח על המעצר פורסם בתקופה שבה מאיימת טורקיה לפתוח במבצע צבאי חדש בסוריה, ולהילחם שם באנשי המיליציה הכורדית YPG. טורקיה מתייחסת ל-YPG כשלוחה של PKK – הארגון הכורדי שמוגדר בטורקיה כארגון טרור.