1 צפייה בגלריה
אזור מחסום חיזמא
אזור מחסום חיזמא
אזור מחסום חיזמא
(צילום: גיל יוחנן)
פחות מיממה אחרי שישראלי נדקר בכפר חיזמא שליד ירושלים, שוב זה קורה: ישראלי כבן 40 הגיע הבוקר (חמישי) למחסום חיזמא כשהוא דקור, לאחר שהיה באזור המוסכים בכפר הפלסטיני ונכנס לחנות בשר, שם ככל הנראה נדקר. הוא פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים במצב בינוני. לדבריו, הגבר שדקר אותו הוא אותו אחד שדקר גם אתמול - במה שמסתמן כפיגוע לאומני. כוחות צה"ל החלו בסריקות במרחב ובשעות הצהריים עדכן צה"ל כי גם במקרה זה החשד הוא שמדובר בפיגוע.
מסתערבים ולוחמי מג"ב איתרו חשוד בשני אירועי הדקירה בעזרת הכוונה של שב"כ. החשוד, בשנות ה-20 לחייו, נלקח לחקירה.
הדיווח על גבר שהותקף הבוקר בחיזמא והגיע עצמאית למחסום התקבל בשעה 8:15 במוקד מד"א במרחב ירושלים. חובשים ופראמדיקים העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותי לשערי צדק במצב בינוני, וכשהוא סובל מפציעה חודרת.
אתמול תושב ירושלים בן 48 נפצע בינוני מדקירות מצווארו באותו הכפר. הפצוע, שגם הוא הגיע עצמאית למחסום, נדקר לדבריו בעת ששהה בחנות קרמיקה בכפר הפלסטיני. הוא סיפר כי אדם שהתנפל עליו מאחור דקר אותו כמה פעמים ונמלט.
אתמול נמסר מהמשטרה כי "הרקע לאירוע טרם ברור, נפתחה חקירה לבירור נסיבות המקרה, ונבדק גם רקע לאומני". הבוקר כבר אמרו בצה"ל כי מסתמן שהרקע לאומני, וציינו שהכוחות מנהלים מצוד אחר החשוד.
בשיחה עם ynet סיפר הנדקר אתמול כי מצבו טוב, אמר שהוא משתף פעולה עם המשטרה ולא ידע להגיד מדוע נדקר. "שהמשטרה תבדוק ותגיע למסקנות על הרקע של הדקירה שלי. אני מרגיש בסדר", אמר. אתמול טען ראש מועצת בנימין ישראל גנץ כי הדקירה אתמול היא פיגוע לאומני. הערב מתכננים מתנחלים תושבי בנימין להפגין במחאה על המצב הביטחוני.
פורסם לראשונה: 08:45, 03.03.22