המשטרה עצרה את אירינה פולברמולר, עובדת זרה (50) שמטפלת בפעוטה בת שנה ושלושה חודשים בבית בכפר שמריהו, בחשד שתקפה אותה וגרמה לה לחבלה ברשלנות. לפי החשד, בעת שהמטפלת הייתה שיכורה, היא נפלה יחד עם הפעוטה שנחבלה, החלה לדמם ופונתה לבית החולים מאיר בכפר סבא במצב קל. בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרה עד למחר.
1 צפייה בגלריה
אילוס אישה אזיקים
אילוס אישה אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
תושבת כפר שמריהו שחזרה לביתה בשעות הצהריים נחרדה לגלות את בתה הפעוטה שרועה ופצועה יחד עם המטפלת שלה, כשבתה מדממת מפניה. בעקבות האירוע הוזעקה המשטרה לבית ועצרה את המטפלת, שמתגוררת בכפר יונה. בבדיקה התברר כי רמת האלכוהול בדמה של החשודה היה גבוה מהרגיל. לפי החשד, זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה הגיעה לעבודה תחת השפעת אלכוהול.
בחקירתה אישרה המטפלת שהיא משתמשת באלכוהול, וטענה כי כאשר רצה כשהפעוטה בידיה היא נתקלה בקיר ונפלה, וזה המקור לחבלות על גופה ועל גוף הפעוטה. במשטרה מייחסים למטפלת עבירות של תקיפת קטין וגרימת חבלה על ידי אחראי, תקיפת חסר ישע וחבלה ברשלנות.
בדיון להארכת מעצרה טענה הסניגורית שלה כי מרשתה "מטפלת כבר שנה באהבה" בפעוטה והיא מאוד קשורה אליה ודואגת לשלומה. היא ביקשה לשחרר אותה בתנאים מגבילים, אך מעצרה, כאמור, הוארך.
אתמול הורשעה אירנה שקירוב, שהואשמה בתקיפת פעוטות בגן שניהלה בטירת כרמל והוסגרה לישראל לאחר שברחה לגיאורגיה. היא הודתה במיוחס לה והורשעה במסגרת עסקת טיעון. השופט ארז פורת מבית המשפט המחוזי בחיפה גזר עליה 18 חודשי מאסר בפועל, 10 חודשי מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בגובה של 2,500 שקלים לכל אחד מתשעת הפעוטות בהם פגעה. מכיוון שנאסרה למשך 11 חודשים בזמן שהייתה בגיאורגיה, תרצה תשעה חודשי מאסר בלבד, שאת חלקם כבר ריצתה במעצר, וממילא ינוכה לה שליש.
שקירוב ניהלה את הגן בשנים 2018-2017, אז נטען כי האכילה חלק מהפעוטות בכוח, תקפה והכתה אותם. באוגוסט 2018 נמלטה מהארץ, ונעצרה בגיאורגיה. בדצמבר 2022 הוסגרה לישראל ובין הצדדים נחתמה עסקת טיעון בשל קשיים בהוכחת המעשים. במסגרת העסקה שקירוב הודתה בשש עבירות של התעללות ותקיפה.