2 צפייה בגלריה
סגן ג טייס מבית שאן
סגן ג טייס מבית שאן
סגן ג'. "זו הגשמת חלום"
(צילום: דובר צה"ל)
34 שנים המתינו תושבי בית שאן לרגע שבו גם תושב העיר שלהם יהיה טייס בחיל האוויר, ועכשיו זה קורה. סגן ג' יהיה אחד מעשרות בוגרי קורס הטיס שיעמדו בשבוע הבא ברחבת המסדרים של בסיס חצרים.
"ג' הגיע לבית הספר שלנו בכיתה ז' ולמד אצלנו את חטיבת הביניים ואת התיכון", מספר אורי דויטש, מנהל בית הספר התיכון הדתי אורט פסגות בבית שאן, "הוא למד במגמות פיזיקה ואלקטרוניקה והיה תלמיד מצטיין לכל אורך הדרך, תמיד צעד לפני כולם. ג' הוא גם נער ערכי מאוד ומוביל חברתית. הדבר המדהים ביותר בעיניי הוא השקט שבו עשה הכל. מדובר בנער מאוד מוכשר אבל צנוע, עם שקט שחודר עמוק, ומצד שני המון עוצמות, ממשפחה טובה. לא הופתענו שהוא הגיע לקורס טיס ולא הופתענו שהוא סיים את הקורס. היה ברור שהוא יגיע לגדולות".
מור בן חיים, מורה לתנ"ך ולשון באורט פסגות, היה המחנך של ג' במשך שלוש שנים. "הוא מאוד בלט בשקט שלו", סיפר, "תמיד דיבר בכבוד. ראו שהוא ילד מיוחד, שיגיע רחוק מאוד, בעל מידות נאצלות. הוא הבן הצעיר במשפחה, תלמיד מצטיין, מאוד שאפתן, ערכי, עם רצון לתרום למדינה, הוא היה בעמותת 'אחריי', המשיך למכינה קדם-צבאית במטרה לבנות את עצמו עוד יותר לפני הצבא, וזה ממש לא מפתיע שהוא טייס".

שימי הלוי, מהנדס מים במקצועו ומדריך בעמותת "אחריי", מוסיף: "את ג' פגשתי כשהוא היה בכיתה י"א. הוא היה מאוד רציני, שקט, חכם מאוד ובוגר לגילו. ג' היה חלק מרכזי בקבוצה. הייתי יכול להטיל עליו משימות הובלה והדרכה של שאר בני הנוער, והוא ביצע אותן ללא דופי. הוא כיוון הכי גבוה שאפשר, עבר גם גיבוש לסיירת מובחרת, ובחר בסוף בטיס. התחושה היא שאחי הצעיר הופך לטייס".
ומה יש לסגן ג' לספר? "זה מרגש, זו הגשמת חלום. מגיל צעיר אני חולם להיות טייס. אני זוכר את עצמי יושב בבית, שומע רעש של מטוס או מסוק בשמיים וישר רץ לחלון. תמיד זיהיתי איזה סוג זה כי כבר כילד הייתה לי אהבה למטוסים. בניתי דגמים של מטוסים ושל שדה תעופה. מעבר לכך, נמשכתי לתחום בגלל אחי הגדול, שמבוגר ממני בעשר שנים. הוא מהנדס אווירונאוטיקה ומודל החיקוי שלי. גם מנהל המכינה הקדם-צבאית במבוא דותן, שם עשיתי קד"צ, השפיע עליי מאוד. אני מודע לזה שעשרות שנים לא היה טייס מבית שאן. כשחזרתי בשבתות מהקורס הביתה אנשים אמרו לי שכולם מחכים לזה. הייתה לי תחושה שאני מייצג עיר שלמה. לפני הגיוס לא האמנתי שאגיע לרגע הזה. אני עדיין מעכל מה קורה".
מה היה הכי קשה בקורס? "התחלתי במגמת קרב ואחרי חצי שנת טיסות הוצבתי במגמת מסוקים. אני זוכר שהייתי שבור כי נפרדתי מכל החברים שהייתי איתם והייתי צריך להשלים חצי שנה של טיסה על מסוקים".
2 צפייה בגלריה
ז'קי לוי ראש עיריית בית שאן
ז'קי לוי ראש עיריית בית שאן
ראש העיר ז'קי לוי
(צילום: שרון צור)
ראש העיר בית שאן ז'קי לוי סיכם: "ניתן לברך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. הטייס הצעיר הוא גאווה לעיר, ואין לי ספק שעוד צעירים וצעירות מבית שאן ילכו בדרכו וייגעו בשמיים. מהעיר יצאו קצינים בכירים רבים, ביניהם מפקד דובדבן, והגיע הזמן שיהיה גם טייס. נגיע גם לקורס הטיס היוקרתי. אנחנו מעודדים גיוס איכותי לצה"ל במספר מסגרות, דרך החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי".