לפני קצת יותר משבועיים השתנו חייה של רוית טויזר, שקיבלה טלפון בשעות הערב שבעלה מור נורה למוות בקריית אתא. הירי במור הפתיע את כל סובביו, שכן מעולם לא עסק בפשע: הוא עבד בחברת רפאל, שירת כלוחם, אב לילדה בת 4 ובאותו ערב היה אמור לחגוג עם רעייתו שנה לרגל הבית שקנו יחד. אתמול (יום ראשון) הודיעה המשטרה על מעצר שישה חשודים, והבוקר על עוד שתי חשודות - ובכך אולי הקלה מעט על הכאב של רוית. "בעזרת השם יעלו על כולם", אמרה בריאיון לאולפן ynet. המשטרה חושדת כי טויזר נרצח בעקבות טעות בזיהוי.
3 צפייה בגלריה
מור טויזר ורוית טויזר
מור טויזר ורוית טויזר
"הייתה לי תקווה עד הרגע האחרון". מור ורוית טויזר, לצד זירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר החשודים במעורבות ברצח של מור טויזר ז"ל
תיעוד ממעצר החשודים במעורבות ברצח של מור טויזר ז"ל
"הילדה זקוקה לשגרה". מעצר החשודים ברצח, אתמול
(צילום: דוברות המשטרה )
"המעצרים לא מנחמים, הוא לא יחזור אליי הביתה חזרה", סיפרה רוית. "אבל שיתפסו וייתנו את הדין למי שמגיע. בת ה-4 שלי שואלת כל הזמן "איפה אבא?". היא עדיין שואלת, למרות שהיא יודעת, והיא בוכה כשהיא רוצה אותו".
לדבריה, "התייעצנו עם הרבה פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, ופשוט אמרנו לה את האמת. שאבא קיבל מכה בראש והוא לא יכול לחזור. הייתה לי תקווה עד הרגע האחרון, אבל כשהרופאים יצאו ודיברו איתנו הבנתי שכבר אי אפשר להחזיר אותו".
רוית סיפרה כי היא עצמה עדיין לא מעכלת את שאירע. "זה לא נתפס, אבל אני אוספת את עצמי כשאני רואה אותה, אין לי ברירה", אמרה - ואז התייחסה ליומיים המתוחים שבהם שכב טויזר בבית החולים במצב קשה. "הייתה לי תקווה עד הרגע האחרון שהוא יחיה, אבל כשהרופאים יצאו ודיברו איתי הבנתי שכבר אי אפשר יהיה להחזיר אותו".
3 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר החשודים במעורבות ברצח של מור טויזר ז"ל
תיעוד ממעצר החשודים במעורבות ברצח של מור טויזר ז"ל
היעד האמיתי לחיסול לא ברור. חיפוש בביתו של אחד החשודים
(צילום: דוברות המשטרה )
"מור תמיד נלחם", הוסיפה. "גם כשהיה בבית החולים, וגם כשהיה בצבא. הוא היה בהנדסה קרבית, שירת הרבה גם במילואים. בצוק איתן הוא לחם ושני חברים שלו נהרגו. מעזה הוא חזר, ומפה - ליד הבית - הוא לא חזר. המדינה שלנו הולכת לאיבוד".
יש אצבע מאשימה או אחריות שאת רואה מישהו שנושא בה? "לא. באמת שלא, כי הוא בן אדם של בית, איש משפחה. איש כל כך שאוהב את הילדה שלו, כל כך מסור אליה, היה הולך איתה לגני שעשועים. ממש ביום בהיר אחד לא חזר הביתה".
טויזר אמרה כי למרות הקושי, היא תמשיך לחיות באותו אזור, כי בתה צריכה לשמור על השגרה שלה. בינתיים, במשטרה חוקרים את החשודים שנעצרו, אך לפי שעה לא ברור מה המניע למעשה ומי באמת היה היעד לחיסול. אמש כאמור נעצרו שתי חשודות נוספות, בנות 38 ו-47 מקריית אתא, ואילו מעצרם של החשודים האחרים הוארך עד ל-21 בנובמבר. בין החשודים שלושה בני משפחה מרמלה, והיתר תושבי טבריה וקריית אתא.
טויזר, בן 29 במותו, נורה ב-31 באוקטובר בשעות הערב בדרך יצחק רבין בקריית אתא. נהג מכונית, ועמו ככל הנראה נוסעים נוספים, נצמד לטויזר, שרכב על קטנוע, ומתוך המכונית נורו יריות לעבר פלג גופו העליון של הצעיר. מיד לאחר הירי נמלט הנהג מהמקום, ומותו של טויזר נקבע יומיים לאחר מכן בבית החולים רמב"ם בחיפה.